Ongewenste reclameuitingen DELA
Coöperatie DELA heeft er voor gekozen om bijna alle advertenties (banners), op websites en in apps te plaatsen. Daarbij wil DELA dat zoveel mogelijk mensen de advertentie regelmatig zien. Daarom is DELA met advertenties over bijvoorbeeld uitvaartverzekeringen zichtbaar op nieuwssites als nu.nl, telegraaf.nl, rtlnieuws.nl etc. Wij snappen dat dat soms als ongepast wordt ervaren. Bijvoorbeeld bij nieuwsberichten naar aanleiding van ernstige gebeurtenissen en calamiteiten. Wij bieden hiervoor onze excuses aan wanneer een ongepaste combinatie tussen een advertentie van DELA en een nieuwsbericht wordt getoond.
DELA kan op dit moment niet voorkomen dat ongepaste combinaties tussen haar advertenties en nieuwsberichten getoond worden. Wel is DELA voortdurend alert op de kans op ongepaste combinaties en probeert dat zo snel mogelijk te verhelpen. Bij calamiteiten en ernstige gebeurtenissen zet DELA haar advertentieprogramma stil. Het duurt dan ongeveer een half uur voordat de advertenties niet meer worden getoond. DELA bekijkt dan vervolgens hoe het nieuws zich verder ontwikkelt. Wanneer de kans op ongelukkige situaties sterk is verminderd, hervat DELA haar advertentieprogramma.
Daarnaast is DELA in gesprek met uitgeverijen en exploitanten om een methode te ontwikkelen waarmee we nog sneller en gerichter kunnen werken teneinde ongewenste combinaties te vermijden en in de toekomst wellicht te voorkomen. Mocht je hierover met ons willen meedenken, of heb je andere tips of suggesties, dan kom ik graag met je in contact. Je kunt mij bereiken op hvoorn@dela.org.
Met vriendelijke groet,
Hans Voorn
Manager marketing