• Overlijden melden 0800 955 66 55 -gratis- 24 uur per dag

Onze bereikbaarheid en reactietermijnen

Hier vindt u meer informatie over de bereikbaarheid en de reactietermijnen.

Wat kunt u verwachten?

Tijdens openingstijden van onze Klantenservice (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur) kunt u het volgende verwachten:

  • Onze Klantenservice staat u direct te woord, u krijgt geen keuzemenu.
  • De gemiddelde wachttijd is 1 minuut.
  • De maximale wachttijd is 3 minuten. Wacht u al 3 minuten, dan wordt u doorgeschakeld naar onze collega's op een andere locatie. Zij maken een terugbelnotitie voor u.
  • Bij e-mail: direct ontvangstbevestiging, antwoord binnen 7 werkdagen.
  • Bij een "Bel mij terug-formulier" wordt u binnen 30 minuten teruggebeld.
  • Via sociale media kunt u ons iedere dag tussen 8.00 tot 22.00 uur bereiken.

Verschillende onderwerpen, verschillende reactietermijnen


Het kan zijn dat wij dingen moeten uitzoeken om uw vraag goed te beantwoorden. In dat geval duurt het langer voordat u antwoord van ons krijgt. Hieronder ziet u wanneer u uiterlijk een reactie ontvangt.

Informatie

Onderwerp Wanneer krijgt u antwoord? 

Informatie over uw verzekering
of over een verzekeringsproduct
bij DELA.

U ontvangt binnen 10 werkdagen bericht.

 

Nieuwe verzekering

Onderwerp Wanneer krijgt u antwoord? 
Nieuwe verzekering afsluiten

U ontvangt binnen 10 werkdagen bericht.

Als u één of beide gezondheidsvragen met JA heeft ingevuld, dan ontvangt u binnen 15 werkdagen bericht.

 

Wijzigingen doorgeven

Onderwerp Wanneer krijgt u antwoord? 
Bijschrijven partner/ kind U ontvangt binnen 10 werkdagen bericht.

Als u een of beide gezondheidsvragen met JA heeft ingevuld, ontvangt u binnen 15 werkdagen bericht.
Aanpassen geldverzekering U ontvangt binnen 10 werkdagen bericht.

Als u een of beide gezondheidsvragen met JA heeft ingevuld, ontvangt u binnen 15 werkdagen bericht.
 Adres

Uw adreswijziging wordt binnen 10 werkdagen verwerkt. U ontvangt geen nieuwe polis.

Als u uw adreswijziging doorgeeft via Mijn DELA, dan zijn uw nieuwe gegevens binnen 2 werkdagen zichtbaar.

Betaalgegevens

Uw betaalgegevens worden binnen 10 werkdagen verwerkt. U ontvangt een nieuwe polis.
Heeft u uw IBAN gewijzigd? Dan ontvangt u geen nieuwe polis.

Als u uw nieuwe betaalgegevens doorgeeft via Mijn DELA, dan zijn uw nieuwe gegevens binnen 2 werkdagen zichtbaar.

Inleg Spaarverzekering

Uw inleg wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. U ontvangt een nieuwe polis.

Extra storting Spaarverzekering

Uw extra storting wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. U ontvangt een nieuwe polis.

Opgave premievrije waarde U ontvang binnen 10 werkdagen bericht.
Kopie van uw polis De kopie van uw polis wordt binnen 10 werkdagen gestuurd. Hiervoor brengen wij € 3,50 in rekening.
Terugstorten premie Uw premie wordt binnen 10 werkdagen teruggestort.

Betaalt u uw premie via automatische incasso? Dan geldt een storneringstermijn van 56 dagen. Pas daarna zal DELA uw premie terugstorten.

 

Beëindigen van uw verzekering

Onderwerp Wanneer krijgt u antwoord? 
U wilt uw DELA CoöperatieSpaarplan beëindigen

Binnen 10 werkdagen wordt uw DELA CoöperatiespaarPlan beëindigd.
De spaarverzekering is een product voor lange termijn en heeft een looptijd van minimaal 10 jaar. Beëindigen binnen 10 jaar kost € 150*.

* Heeft u de spaarverzekering vóór 3 september 2012 afgesloten? Dan kost beëindigen binnen 10 jaar € 160.

U wilt uw DELA UitvaartPlan beëindigen

Binnen 10 werkdagen neemt DELA contact met u op om uw verzoek door te nemen.

Hierbij geldt een termijn van tenminste een maand om dit te regelen. U krijgt niet altijd geld uitgekeerd. DELA bepaalt de waarde van de verzekering. Deze afkoopwaarde bestaat uit de poliswaarde minus € 250 kosten (€ 125 als u de polis gedeeltelijk stopzet). Is de afkoopwaarde positief? Dan maken we dit bedrag over naar uw rekening. Je bent dan niet meer bij DELA verzekerd voor uw uitvaart. Alleen de verzekeringsnemer kan de verzekering beëindigen.

U wilt uw DELA LeefdoorPlan beëindigen Binnen 10 werkdagen wordt uw DELA LeefdoorPlan beëindigd.

Alleen de verzekeringsnemer kan de verzekering beëindigen. Is uw verzekering gekoppeld aan uw hypotheek? Stuur dan een kopie van de afpanding mee met uw opzegging.
Loopt uw verzekering via een tussenpersoon? Dan kunt u de verzekering alleen via uw tussenpersoon opzeggen.

 

Uitkering na overlijden

Onderwerp Wanneer krijgt u antwoord? 
U hebt een dierbare verloren en zij/hij had een CoöperatiespaarPlan (Spaarverzekering). Binnen 10 werkdagen na het melden van het overlijden wordt door DELA een brief aan de nabestaanden verzonden. In deze brief worden alle benodigde gegevens voor het uitkeren van het CoöperatiespaarPlan opgevraagd.
U hebt een dierbare verloren en zij/hij had een DELA UitvaartPlan (Uitvaartverzekering). Binnen 10 werkdagen na het melden van het overlijden wordt door DELA een brief aan de nabestaanden verzonden.
In deze brief worden alle benodigde gegevens voor het uitkeren van het DELA UitvaartPlan (inclusief aanvullende Geldverzekering) opgevraagd.

U hebt een dierbare verloren en zij/hij had een DELA LeefdoorPlan (Overlijdensrisicoverzekering). Binnen 10 werkdagen na het melden van het overlijden wordt door DELA een claimformulier aan de nabestaanden verzonden. In dit formulier worden alle benodigde gegevens voor het uitkeren van het DELA LeefdoorPlan opgevraagd.

 

Klachten

Onderwerp Wanneer krijgt u antwoord? 
U heeft een klacht over de dienstverlening van DELA.
Binnen 3 werkdagen ontvangt u een ontvangstbevestiging.
Binnen 15 werkdagen na de ontvangstbevestiging ontvangt u een inhoudelijke reactie op uw klacht.





Klacht of urgente vraag over een uitvaart die wij voor u aan het verzorgen zijn?

Heeft u een klacht of een urgente vraag over een uitvaart die wij voor u aan het verzorgen zijn? Buiten kantooruren kunt u bellen met 0800 955 66 55 (Overlijden melden) of u kunt contact opnemen met de uitvaartverzorger van coöperatie DELA.

Chat met onze medewerkers