Wij leren van uw feedback

Wij ontvangen vaak reacties van onze leden. Dat vinden we fijn. Wij nemen uw feedback, tips en klachten serieus en hierdoor kunnen wij onze diensten blijven verbeteren. De volgende aanpassingen hebben wij gedaan, dankzij u en andere leden.

Gouden Oor erkenning

Wij luisteren graag naar onze leden. Zo weten we wat voor u belangrijk is. En dat helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren. Dat doen we goed, vond Stichting Gouden Oor. Deze onafhankelijke organisatie kijkt of bedrijven naar de wensen van hun klanten luisteren. Stichting Gouden Oor geeft met sterren aan hoe goed bedrijven omgaan met feedback van klanten. Wij kregen dit jaar 4 van de 5 sterren, een mooie verbetering vergeleken met vorig jaar. We doen het dus al heel goed, maar het kan nog beter. We blijven dus verbeteren aan de hand van uw feedback.

Een warme en rustgevende plek voor een afscheid

Dagelijks ontvangen we vele gasten op onze uitvaartlocaties die afscheid nemen van een dierbare. Wij willen hen een plek bieden waar ze zich op hun gemak voelen en rust ervaren, zodat emoties beter de ruimte krijgen. Warme en natuurlijke elementen helpen hierbij. Gasten die begin 2022 onze locatie in Baexem (Midden Limburg) bezochten, gaven ons terug dat dit daar niet zo werd ervaren. Men vond de inrichting ouderwets en de ruimtes kil en zakelijk. Op basis van deze feedback hebben wij in het voorjaar van 2022 het interieur aangepast met als resultaat een huiselijke en warme sfeer. Uit feedback die wij na de herinrichtring mochten ontvangen, blijkt dat de ruimtes nu als warm en rustgevend ervaren worden.

De gezondheidsverklaring

Meerdere leden hebben ons gevraagd om de elektronische gezondheidsverklaring makkelijker te maken. Daarom hebben we de vragen voor u aangepast en krijgt u alleen vragen te zien die te maken hebben met uw persoonlijke situatie. Ook hebben we het onderwerp van de e-mail aangepast, zodat u meteen weet dat het om een e-mail van DELA gaat.

Vraagt u een UitvaartPlan aan? Dan hoeft u geen aparte gezondheidsverklaring in te vullen. U beantwoordt alleen twee vragen op onze website.

Waarom krijg ik twee brieven?

Niet voor alle klanten was het duidelijk waarom ze twee brieven van ons krijgen bij een verhoogde premie of bij een afwijzing van de verzekering. Dit zijn wij volgens de wet verplicht. U krijgt een brief over de verhoging of de afwijzing én een brief met de (medische) uitleg over de verhoging of afwijzing. 

Vanaf nu proberen we deze brieven op dezelfde dag te sturen, zodat onze leden de complete informatie krijgen en weten waar ze aan toe zijn. In de brief met medische uitleg vinden leden nu ook een betere uitleg. 

Mijn DELA extra beveiligd

Wij kregen verschillende reacties van leden met de vraag waarom Mijn DELA niet extra was beveiligd. Wij vinden het belangrijk dat we de gegevens van onze leden goed beschermen. Sinds mei 2020 hebben we daarom veilig inloggen in twee stappen geïntroduceerd en zijn de gegevens in Mijn DELA extra beveiligd.

Kijk voor meer informatie op dela.nl/veiliginloggen

Chat met onze medewerkers