• Klantenservice 040 260 16 36 Ma t/m vrij van 8.00 tot 20.00 uur.

Ik wil een eigen polis voor mijn kind

Wil je een eigen polis voor jouw kind regelen? Regel het via Mijn DELA (via ‘een kind of ex-partner op eigen polis’).

Chat met onze medewerkers

Veelgestelde vragen

Waarom word ik verwezen naar Mijn DELA?

Via je Mijn DELA-account kun je de wijziging makkelijk en snel doorgeven. Hier kun je ook jouw verzekeringspolis(sen) inzien.

Is het nodig om mijn kind een eigen polis te geven?

Tot 25 jaar betaal je voor jouw kind op jouw polis een voordelige kinderpremie. Vanaf 25 jaar verandert de kinderpremie in een volwassenpremie. Het verzekerde pakket wijzigt dan niet. Je kind blijft dus verzekerd zoals je dat gewend bent.

Heb je een brief van ons ontvangen omdat jouw kind 25 jaar is geworden?

Je hoeft geen eigen verzekering aan te vragen voor je kind. Welke keuze het beste bij je past, hangt af wat je belangrijk vindt. Wij hebben wat praktische punten op een rijtje gezet.

Wat zijn de eenmalige poliskosten en distributiekosten?

Als er een polis opgemaakt wordt, zijn er eenmalige poliskosten van € 3,50 en distributiekosten van toepassing. De hoogte van de distributiekosten is afhankelijk van hoe en waar de verzekering wordt afgesloten, bijvoorbeeld telefonisch of via onze website. Deze kosten worden in rekening gebracht bij de persoon die de nieuwe verzekering afsluit. In dit geval is dat jouw kind. Hier vind je een overzicht van de distributiekosten.

Ik betaalde kinderpremie voor mijn kind. Waarom stijgt de premie naar volwassenpremie?

Voor kinderen geldt een lage kinderpremie. De kinderpremie is een risicopremie. Dat betekent dat er geen waarde in de verzekering wordt opgebouwd. De kinderpremie geldt tot 25 jaar. Daarna geldt een hogere volwassenpremie. Ook als jouw kind een eigen uitvaartverzekering krijgt, wordt er volwassenpremie gerekend.

Zijn er mogelijkheden om de verzekering aan te passen aan de wensen van mijn kind

Ja, je kind kan nadat de nieuwe verzekering is aangevraagd en het nieuwe polisblad binnen is, een eigen Mijn DELA account aanmaken via dela.nl/registratie. Via Mijn DELA kan de verzekering worden aangepast. Je kind kan ook contact opnemen met medewerkers van onze Klantenservice. Zij kijken graag mee of de uitvaartverzekering nog past bij zijn/haar wensen.

Waarom moet ik dit samen met mijn kind regelen?

Doordat je jouw handtekening zet onder het formulier, geef je aan dat jij akkoord gaat dat jouw kind van de uitvaartverzekering af mag. Je kind zet zijn/haar handtekening om akkoord te gaan met het afsluiten van een nieuwe uitvaartverzekering. Jullie doen dit samen onder één formulier.

Wat gebeurt er als DELA geen nieuwe aanvraag ontvangt?

Als DELA binnen 30 dagen geen reactie ontvangt. Dan is je kind niet meer verzekerd voor de kosten van een uitvaart bij DELA.

Is een uitvaartverzekering wel nodig?

Je helpt je nabestaanden nu al als je alvast nadenkt over je uitvaart of dit bespreekt samen met je kind. Wil je hen zorgen uit handen nemen? Kun je de kosten van je uitvaart betalen? Of heb je specifieke uitvaartwensen? Beantwoord deze vragen en ontdek of een uitvaartverzekering nodig of overbodig is

Ik heb geen contact meer met mijn kind. Wat kan ik nu het beste doen?

Neem dan contact op met de medewerkers van onze Klantenservice via klantenservice@dela.org of 040 260 16 36. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. Onze medewerkers kijken graag samen met jou naar je mogelijkheden.

Wat zijn de gevolgen als ik stop met deze verzekering?

De verzekering loopt tot aan je overlijden. Wil je de verzekering eerder stoppen? Hierbij geldt een termijn van tenminste een maand om dit te regelen. Je krijgt niet altijd geld uitgekeerd. DELA bepaalt de waarde van de verzekering. Deze waarde bestaat uit de poliswaarde min € 250 afkoopkosten € 125 als u de polis gedeeltelijk stopzet). Is de waarde hoger dan de afkoopkosten? Dan maken we dit bedrag over naar jouw rekening. Je bent dan niet meer verzekerd voor de uitvaart.