• Overlijden melden - 0800 955 66 55 (24 uur per dag) 

Veelgestelde vragen over Mijn DELA

Chat met onze medewerkers

Mijn DELA

Wat kan ik met een Mijn DELA-account?
Met Mijn DELA kunt u in een beveiligde omgeving:

• uw persoonlijke gegevens aanpassen;
• uw polis(sen) inzien en aanpassen;
• uw uitvaartwensen vastleggen en aanpassen. 
Hoe maak ik een Mijn DELA-account aan?
Alleen de verzekeringnemer kan een Mijn DELA-account aanmaken. Dat is degene die de verzekering heeft afgesloten. 

U maakt een Mijn DELA-account aan via www.dela.nl/registratie

U vult daar uw geboortedatum, polisnummer en e-mailadres in en klikt op account aanmaken. 
U ontvangt een e-mail met een link om uw account te activeren. 
Kies een wachtwoord en vul uw mobiele telefoonnummer in. 
Daarna vult u de persoonlijke code in die u ontvangt per sms. Uw account is aangemaakt. 

Let op! Heeft u uw verzekering(en) afgesloten via een financieel adviseur? Dan kunt u geen Mijn DELA-account aanmaken. U kunt uw verzekering(en) bekijken en/of aanpassen via uw adviseur. U vindt zijn of haar contactgegevens op uw nieuwe polis.  
 
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. En nu?
• De e-mail wordt automatisch verstuurd. Soms duurt het even voordat u deze ontvangt. 
• Controleer uw map met ongewenste e-mail. Soms komt de e-mail daarin terecht.
 
Heeft u uiteindelijk geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via 040 260 16 39 .  
 
Wat is mijn gebruikersnaam?
Uw gebruikersnaam is een door uzelf gekozen naam. Had u al een Mijn DELA-account voor 26 maart 2015? Dan is uw gebruikersnaam uw e-mailadres.
Kan ik meerdere accounts aanmaken met hetzelfde e-mailadres?
Nee, dat kan niet. U kunt maar één Mijn DELA-account aan een e-mailadres koppelen.
Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Waar kan ik die opvragen?
Had u voor 26 maart 2015 al een Mijn DELA-account? Dan is uw e-mailadres uw gebruikersnaam.
Bent u uw inloggegevens vergeten? Dan kunt u de inloggegevens opvragen.    
Hoe kan ik in Mijn DELA mijn e-mailadres en/of wachtwoord veranderen?
Ga binnen Mijn DELA naar 'Uw gegevens'. Hier kunt u uw e-mailadres en/of uw wachtwoord wijzigen.
Had u voor 26 maart 2015 al een Mijn DELA-account? Dan is uw e-mailadres ook uw gebruikersnaam.
De sms-code om in te loggen werkt niet
Als extra beveiliging om in te loggen heeft u een persoonlijke code nodig die u via  sms ontvangt. Als u geen persoonlijke code ontvangt, kunt u de code nog een keer laten versturen.

Kunt u dan nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met onze klantenservice via 040 260 16 39.
 
Ik mis één of meer polissen in mijn overzicht in Mijn DELA
Het kan zijn dat u wel verzekerd bent, maar niet de polishouder bent van een polis. Dan wordt deze polis niet getoond.

Heeft u een verzekering afgesloten via een tussenpersoon? Dan zijn uw uitvaart- en overlijdensrisicoverzekering niet zichtbaar binnen Mijn DELA. Het DELA CoöperatiespaarPlan kunt u wel inzien.
Ik ben niet verzekerd bij DELA. Kan ik wel een Mijn DELA-account aanmaken?
Ja, dat kan. U kunt het online wensenboekje invullen en daarna opslaan in een Mijn DELA-account. 
Kan ik meerdere wensenboekjes koppelen aan mijn Mijn DELA-account?
Er kan maar een wensenboekje aan een Mijn DELA-account worden gekoppeld. De verzekeringnemer kan zijn/haar uitvaartwensen koppelen aan de polis in Mijn DELA. Uw partner kan wel zijn/haar eigen uitvaartwensen invullen en daarna opslaan in een eigen Mijn DELA-account. De uitvaartwensen kunt u ook printen of opslaan als pdf-bestand.  
 
Ik ben niet verzekerd bij DELA. Kan ik wel een wensenboekje maken en opslaan in Mijn DELA?
Ja, dat kan. U kunt het online wensenboekje invullen en daarna opslaan in een Mijn DELA-account. Klik dan op de knop ‘Registreren’. 
Tip: print het wensenboekje ook uit. Zo weten uw nabestaanden dat u een wensenboekje heeft ingevuld.
 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn polissen zie in Mijn DELA?
Bij een nieuw account zijn uw polissen direct zichtbaar binnen uw Mijn DELA.

Ik zie mijn polissen niet? Hoe kan dit?
Het kan zijn dat u wel verzekerd bent, maar niet de polishouder bent van een polis. Dan wordt deze polis niet getoond.

Heeft u een verzekering afgesloten via een tussenpersoon?
Dan zijn uw uitvaart- en overlijdensrisicoverzekering niet zichtbaar binnen Mijn DELA. Het DELA CoöperatiespaarPlan kunt u wel inzien.
Hoe is mijn privacy gewaarborgd? Zijn mijn gegevens afgeschermd voor anderen?
Mijn DELA is een beveiligde website. Dat kunt u onder andere zien doordat er https:// vóór het webadres staat in plaats van http://

Wij werken volgens een aantal wetten en gedragscodes:
• Wet bescherming persoonsgegevens;
• Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen van het Verbond van Verzekeraars;
• Privacy Waarborg van DDMA (de branchevereniging voor dialoogmarketing).

Kijk voor meer informatie ook in de gebruiksvoorwaarden van Mijn DELA en onze Privacy statement.