• Overlijden melden 0800 955 66 55 -gratis- 24 uur per dag

Veelgestelde vragen over Mijn DELA

Chat met onze medewerkers

Mijn DELA

Wat kan ik met een Mijn DELA-account?
Met Mijn DELA kunt u in een beveiligde omgeving:

• uw persoonlijke gegevens aanpassen;
• uw polis(sen) inzien en aanpassen;
• uw uitvaartwensen vastleggen en aanpassen. 
Hoe krijg ik toegang tot Mijn DELA?
U meldt zich op de registratiepagina aan voor Mijn DELA.

Het aanmeldproces gaat als volgt:
• Vul het registratieformulier in;
• U ontvangt een e-mail met een activatielink ter bevestiging;
• Klik op de activatielink in de e-mail. U heeft nu toegang tot Mijn DELA.

Heeft u al een account? Dan kunt u inloggen via de inlogpagina.
Bent u uw inloggegevens vergeten? Dan kunt u de inloggegevens opvragen.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. En nu?

• De e-mail wordt automatisch verzonden. Het kan gebeuren dat deze e-mail pas later aankomt.
• Soms zet uw e-mailprogramma de e-mail in uw spamfilter of map met ongewenste berichten.

Heeft u uiteindelijk geen e-mail ontvangen? Dan kunt u opnieuw uw activatie aanvragen.

Wat is mijn gebruikersnaam?
Uw gebruikersnaam is een door uzelf gekozen naam. Had u al een Mijn DELA-account voor 26 maart 2015? Dan is uw gebruikersnaam uw e-mailadres.
Kan ik meerdere accounts aanmaken met hetzelfde e-mailadres?

Ja, dat is mogelijk. U moet wel steeds een unieke gebruikersnaam en wachtwoord per account aanmaken.

Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Waar kan ik die opvragen?
Had u voor 26 maart 2015 al een Mijn DELA-account? Dan is uw e-mailadres uw gebruikersnaam.
Bent u uw inloggegevens vergeten? Dan kunt u de inloggegevens opvragen.    
Hoe kan ik in Mijn DELA mijn e-mailadres en/of wachtwoord veranderen?
Ga binnen Mijn DELA naar 'Uw gegevens'. Hier kunt u uw e-mailadres en/of uw wachtwoord wijzigen.
Had u voor 26 maart 2015 al een Mijn DELA-account? Dan is uw e-mailadres ook uw gebruikersnaam.
Ik mis één of meer polissen in mijn overzicht in Mijn DELA
Het kan zijn dat u wel verzekerd bent, maar niet de polishouder bent van een polis. Dan wordt deze polis niet getoond.

Heeft u een verzekering afgesloten via een tussenpersoon? Dan zijn uw uitvaart- en overlijdensrisicoverzekering niet zichtbaar binnen Mijn DELA. Het DELA CoöperatiespaarPlan kunt u wel inzien.
Ik ben niet verzekerd bij DELA. Kan ik wel een Mijn DELA-account aanmaken?
Ja, dat is mogelijk. Iedereen kan een Mijn DELA-account aanmaken en een wensenboekje invullen binnen Mijn DELA.
Kan ik meerdere wensenboekjes koppelen aan mijn Mijn DELA-account?
Momenteel is het alleen mogelijk om de wensen van de verzekeringnemer aan de polis te koppelen. Uw partner kan wel eigen wensen invullen en deze printen of opslaan als pdf. Hiervoor heeft hij/zij een eigen Mijn DELA-account nodig.
 
Ik ben niet verzekerd bij DELA. Kan ik wel een wensenboekje maken en opslaan in Mijn DELA?
Ja, dat is mogelijk. U hoeft niet verzekerd te zijn bij ons om een wensenboekje in te vullen en op te slaan.
Vergeet het wensenboekje dan niet uit te printen, zodat uw nabestaanden weten dat u een wensenboekje ingevuld heeft.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn polissen zie in Mijn DELA?
Bij een nieuw account zijn uw polissen direct zichtbaar binnen uw Mijn DELA.

Ik zie mijn polissen niet? Hoe kan dit?
Het kan zijn dat u wel verzekerd bent, maar niet de polishouder bent van een polis. Dan wordt deze polis niet getoond.

Heeft u een verzekering afgesloten via een tussenpersoon?
Dan zijn uw uitvaart- en overlijdensrisicoverzekering niet zichtbaar binnen Mijn DELA. Het DELA CoöperatiespaarPlan kunt u wel inzien.
Hoe is mijn privacy gewaarborgd? Zijn mijn gegevens afgeschermd voor anderen?
Mijn DELA is een beveiligde website. Dat kunt u onder andere zien doordat er https:// vóór het webadres staat in plaats van http://

Wij werken volgens een aantal wetten en gedragscodes:
• Wet bescherming persoonsgegevens;
• Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen van het Verbond van Verzekeraars;
• Privacy Waarborg van DDMA (de branchevereniging voor dialoogmarketing).

Kijk voor meer informatie ook in de gebruiksvoorwaarden van Mijn DELA en onze Privacy statement.