• Klantenservice 040 260 16 36 Ma t/m vrij van 8.00 tot 20.00 uur.

Een eigen polis voor mijn ex-partner

Een eigen polis voor jouw ex-partner? Regel het via Mijn DELA (via ‘een kind of ex-partner op eigen polis’).

Chat met onze medewerkers

Veelgestelde vragen

Waarom word ik verwezen naar Mijn DELA?

Via je Mijn DELA-account kun je de wijziging makkelijk en snel doorgeven. Hier kun je ook jouw verzekeringspolis(sen) inzien.

Wat zijn de eenmalige poliskosten en distributiekosten?

Als er een polis opgemaakt wordt, zijn er eenmalige poliskosten van € 3,50 en distributiekosten van toepassing. De hoogte van de distributiekosten is afhankelijk van hoe en waar de verzekering wordt afgesloten, bijvoorbeeld telefonisch of via onze website. Deze kosten worden in rekening gebracht bij de persoon die de nieuwe verzekering afsluit. In dit geval is dat jouw ex-partner. Hier vind je een overzicht van de distributiekosten.

Zijn er mogelijkheden om de verzekering aan te passen aan de wensen van mijn ex-partner?

Ja, je ex-partner kan nadat de nieuwe verzekering is aangevraagd en het nieuwe polisblad binnen is, een eigen Mijn DELA-account aanmaken via dela.nl/registratie. Via Mijn DELA kan de verzekering worden aangepast. Hij/zij kan ook contact opnemen met één van onze medewerkers van de Klantenservice. Wij kijken graag mee of de uitvaartverzekering nog bij zijn/haar wensen past.

Waarom moet ik dit samen met mijn ex regelen?

Doordat je jouw handtekening zet onder het formulier, geef je aan dat jij akkoord gaat dat jouw ex-partner van de uitvaartverzekering af mag. Hij/zij zet zijn/haar handtekening om akkoord te gaan met het afsluiten van een nieuwe uitvaartverzekering. Jullie doen dit samen onder één formulier.

Wat gebeurt er als DELA geen nieuwe aanvraag ontvangt?

Als wij binnen 30 dagen geen reactie ontvangen, dan blijft uw ex-partner op uw polis staan. Bent u het daar niet mee eens? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij denken graag met u mee voor een oplossing.

Ik heb geen contact meer met mijn ex. Wat kan ik nu het beste doen?

Neem dan contact op met één van onze medewerkers van de Klantenservice via klantenservice@dela.org of 040 260 16 36. Wij denken graag met je mee voor een oplossing.