• Overlijden melden 0800 955 66 55 -gratis- 24 uur per dag

Veelgestelde vragen over een uitvaartverzekering

Chat met onze medewerkers

Vragen en antwoorden om samen met je kind een goede keuze te maken

Tot welke leeftijd kan een kind op mijn polis meeverzekerd zijn?
Je kind mag altijd bij jouw polis blijven staan, ook als hij/zij niet meer thuis woont. Je kunt dit ook op ieder gewenst moment makkelijk wijzigen via Mijn DELA.
Laten jullie het weten als de premie van mijn kind verandert in volwassenpremie?
In het jaar dat je kind 25 jaar wordt, ontvang je een e-mail of brief van DELA. Hierin geven we aan dat de kinderpremie verandert in een volwassenpremie en waarom. Verder bieden we je de mogelijkheid om een eigen polis voor je kind te regelen.
Kan mijn kind niet beter sparen voor een uitvaart?
Je kind kan sparen voor een uitvaart. Maar als hij/zij eerder dan verwacht overlijdt, heeft je kind waarschijnlijk onvoldoende gespaard. Met een uitvaartverzekering ben je vanaf dag één verzekerd. Vrijwel altijd is het DELA UitvaartPlan voordeliger dan dat je de premie op een spaarrekening zet.

Wat zijn de gevolgen als mijn kind geen eigen verzekering wil of zijn/haar verzekering wil stoppen?
Dat is zonde. Ga het gesprek aan en bespreek de mogelijkheden ook eens met één van onze medewerkers van Klantenservice via 040 260 16 36. Het is bijvoorbeeld vaak mogelijk om zijn/haar verzekering te verlagen door een ander aanvullend geldbedrag te kiezen. De dekking kan op ieder gewenst moment gewijzigd worden.
Kan mijn kind ook op een latere leeftijd een eigen polis afsluiten?
Je kind mag gewoon op je polis blijven staan als je dat graag wil. Je kunt dit ook op ieder gewenst moment makkelijk wijzigen via Mijn DELA.
Waar is mijn kind voor verzekerd?
Op je polisblad staat waarvoor jij en je kind(eren) verzekerd zijn. Dit kun je ook vinden in Mijn DELA bij het DELA UitvaartPlan. De meeste leden zijn verzekerd voor een Dienstenverzekering met een vrij te besteden aanvullend bedrag of voor een Geldverzekering.
Is het mogelijk om de verzekering aan te passen aan de wensen van mijn kind?
De verzekering kan aangepast worden aan zijn/haar wensen. Het is nog niet mogelijk om dit via Mijn DELA te regelen. Neem hiervoor contact op met één van onze medewerkers van Klantenservice via 040 260 16 36. Wij helpen je graag!