Veilig internetten bij DELA
Bij DELA vinden we het belangrijk dat de gegevens van onze leden goed zijn beveiligd. Oplichters en fraudeurs worden helaas steeds slimmer en bedenken steeds nieuwe manieren om achter uw gegevens te komen. We noemen dit phishing. Op deze pagina leest u hoe u phishing kunt herkennen en hoe u zich daartegen kunt beschermen.
Wat is phishing?
Wanneer criminelen ‘vissen’ naar uw persoonlijke gegevens, noemen we dit phishing. Ze doen dat bijvoorbeeld door u een brief, e-mail of sms te sturen. Deze lijkt van DELA te zijn, maar dat is niet zo. Op deze manier proberen criminelen bijvoorbeeld uw inloggegevens te krijgen.Hoe herkent u een phishing-bericht?
Een phishing-bericht herkent u aan:- Een vaag of onduidelijk e-mailadres.
- Een nepmail heeft vaak een onduidelijk e-mailadres als afzender. Bijvoorbeeld een rare versie van de echte bedrijfsnaam. Vertrouwt u het bericht niet? Controleer dan altijd het e-mailadres. Wij e-mailen altijd met het e-mailadres klantenservice@dela.nl.
- Een algemene aanhef.
Bij coöperatie DELA spreken wij u altijd aan met uw naam. Wordt u aangesproken zonder naam, zoals geachte heer/mevrouw of beste klant, let dan op. - Vreemd of onjuist taalgebruik en vormgeving.
Ziet u verschillen in opmaak of hoe berichten van DELA er normaal gesproken uitzien, vergeleken met andere e-mails van ons? Controleer dan de afzender. Vertrouwt u het niet? U kunt altijd een eerdere mail van ons ernaast leggen om de e-mails te vergelijken.
Veelgestelde vragen
Hoe weet ik of een e-mail van DELA is?
Ontvangt u een e-mail van DELA? Dan is deze e-mail altijd afkomstig van het e-mailadres klantenservice@dela.nl. In het verleden hebben wij e-mails verzonden met als afzender info@contact.dela.nl. Wij maken nu alleen nog maar gebruik van de e-mailafzender klantenservice@dela.nl.
Ik heb een e-mail over mijn betaling via AcceptEmail ontvangen. Is dit een e-mail van DELA?
Ja, dat klopt. Een AcceptEmail is een digitale acceptgiro die u per e-mail ontvangt. Via deze AcceptEmail maakt u makkelijk en snel uw premie over aan ons via de betaalknop in de e-mail.
Ik heb een e-mail ontvangen van DELA, die ik niet vertrouw
Heeft u een e-mail ontvangen die u niet vertrouwt? Maak dan een nieuwe e-mail met het bericht dat u niet vertrouwt in de bijlage. Stuur dit vervolgens naar klantenservice@dela.nl, zij helpen u graag verder.
×