Betalen van je premie voor de uitvaartverzekering

Heb je een vraag over de premiebetaling van je uitvaartverzekering? Of wil je iets weten over de manier waarop je de premie betaalt zoals de automatische incasso of de AcceptEmail?
Bekijk de veelgestelde vragen en antwoorden.

Chat met onze medewerkers

Veelgestelde vragen en antwoorden over het betalen van premie

Wanneer wordt de automatische betaling van mijn rekening afgeschreven?

Wij schrijven de premie rond de 25e van de maand van uw rekening af. U betaalt een periode vooruit.

U betaalt per maand
De afschrijving is rond de 25e van iedere maand
U betaalt per kwartaal
De afschrijving is rond de 25e van maart, juni, september en december
U betaalt per half jaar
De afschrijving is rond de 25e van juni en december
U betaalt per jaar
De afschrijving is rond de 25e van december
Hoe lang moet ik premie betalen?
Je kunt kiezen: betalen tot aan je overlijden of betalen tot in het jaar dat je 65 wordt. In het laatste geval is de premie hoger, maar je hoeft na de aangegeven datum op de polis geen premie meer te betalen. Je bent in beide gevallen je hele leven lang verzekerd.
Ik kan voor mijn betaling kiezen voor een AcceptEmail. Wat is een AcceptEmail?

Een AcceptEmail (van AcceptEasy) is een digitaal betaalverzoek die je per e-mail ontvangt. Door middel van de betaalknop in een AcceptEmail kan je snel, veilig en gemakkelijk betalen. Vanuit de e-mail betaal je meteen via iDEAL. Tijdens het betalen zie je wie de begunstigde is en aan wie je het bedrag betaalt. De gekleurde status bovenin de e-mail laat zien of je al betaald hebt.

 

Betalen via AcceptEmail van AcceptEasy

Als je betaald hebt via een AcceptEmail, dan kleurt de betaalstatus (strook bovenaan de e-mail) direct van blauw naar groen. Zo weet jij dat je betaald hebt en DELA ook. Heel overzichtelijk en duidelijk. Ben je te laat met betalen? Dan kleurt de strook van blauw naar rood. Bij de volgende betaalperiode krijg je dan een AcceptEmail met de nieuwe premie en met de achterstand.

Ik heb een e-mail over mijn betaling via AcceptEmail ontvangen. Is dit een e-mail van coöperatie DELA?

Ja dat klopt. Je hebt een e-mail ontvangen met een digitaal betaalverzoek, een AcceptEmail van AcceptEasy. Dit is de (nieuwe) manier van premie betalen. Geen papieren facturen meer. Maar makkelijk en snel betalen via een e-mail. Door middel van de betaalknop in de e-mail kun je direct de premie overmaken aan DELA.

 

 

 

Ik wil liever via automatische incasso betalen. Kan dit?
Wil je liever via automatische incasso betalen? Dit kun je eenvoudig doen in Mijn DELA. Op deze servicepagina kun je inloggen in Mijn DELA. Daar kun je de wijziging doorgeven.