• Klantenservice 040 260 16 36 Ma t/m vrij van 8.00 tot 20.00 uur.

Tijd voor een eigen uitvaartverzekering voor je kind?

Tot 25 jaar betaal je voor een kind een voordelige kinderpremie. Vanaf 25 jaar verandert de kinderpremie in een volwassenpremie. Dit is een goed moment om eens na te denken of je een eigen uitvaartverzekering voor je kind wilt. Natuurlijk kun je dit op ieder moment samen met je kind regelen. De volgende opties zijn mogelijk.

Chat met onze medewerkers

 

Optie 1: ik houd mijn kind op de polis en ik betaal zijn/haar premie

Wil je je kind op jouw polis laten staan en zijn/haar premie betalen? Dan hoef je niets te doen. Je kind is en blijft goed verzekerd. Wel verandert op 25-jarige leeftijd de premie in een hogere volwassenpremie.

Mijn kind staat op mijn polis en ik betaal de verzekering voor hem of haar

Optie 2: ik regel een eigen polis voor mijn kind en hij/zij betaalt zelf de premie

Wil je dat je kind een eigen polis krijgt en zelf premie gaat betalen? Dit kun je makkelijk via Mijn DELA regelen. Je kind wordt dan van jouw polis gehaald. Vervolgens kan je kind een eigen uitvaartverzekering afsluiten en blijft hij/zij op dezelfde manier verzekerd.

Een eigen polis voor je kind en hij of zij betaald zelf de verzekering

Optie 3: ik regel een eigen polis voor mijn kind, maar ik betaal zelf (nog) zijn/haar premie

Wil je dat je kind een eigen polis krijgt, maar wil je zelf (nog) zijn/haar premie betalen? Neem dan contact op met één van onze medewerkers van Klantenservice via 040 260 16 36. Wij helpen je graag! Hou er rekening mee dat zodra je een eigen polis voor je kind regelt de kinderpremie in een volwassenpremie verandert.

Een eigen polis voor mijn kind, maar ik blijf als ouder de verzekering betalen

Ga samen met je kind om tafel!
Leuk is het niet, maar het is goed dat je kind ook nadenkt over zijn/haar uitvaartwensen en wat het belang is van een uitvaartverzekering. Maak het bespreekbaar. Deze tips helpen om het gesprek te starten.

Vragen en antwoorden om samen met je kind een goede keuze te maken

Tot welke leeftijd kan een kind op mijn polis meeverzekerd zijn?
Je kind mag altijd bij jouw polis blijven staan, ook als hij/zij niet meer thuis woont. Je kunt dit ook op ieder gewenst moment makkelijk wijzigen via Mijn DELA.
Laten jullie het weten als de premie van mijn kind verandert in volwassenpremie?
In het jaar dat je kind 25 jaar wordt, ontvang je een e-mail of brief van DELA. Hierin geven we aan dat de kinderpremie verandert in een volwassenpremie en waarom. Verder bieden we je de mogelijkheid om een eigen polis voor je kind te regelen.
Kan mijn kind niet beter sparen voor een uitvaart?
Je kind kan sparen voor een uitvaart. Maar als hij/zij eerder dan verwacht overlijdt, heeft je kind waarschijnlijk onvoldoende gespaard. Met een uitvaartverzekering ben je vanaf dag één verzekerd. Vrijwel altijd is het DELA UitvaartPlan voordeliger dan dat je de premie op een spaarrekening zet.

Wat zijn de gevolgen als mijn kind geen eigen verzekering wil of zijn/haar verzekering wil stoppen?
Dat is zonde. Ga het gesprek aan en bespreek de mogelijkheden ook eens met één van onze medewerkers van Klantenservice via 040 260 16 36. Het is bijvoorbeeld vaak mogelijk om zijn/haar verzekering te verlagen door een ander aanvullend geldbedrag te kiezen. De dekking kan op ieder gewenst moment gewijzigd worden.
Kan mijn kind ook op een latere leeftijd een eigen polis afsluiten?
Je kind mag gewoon op je polis blijven staan als je dat graag wil. Je kunt dit ook op ieder gewenst moment makkelijk wijzigen via Mijn DELA.
Waar is mijn kind voor verzekerd?
Op je polisblad staat waarvoor jij en je kind(eren) verzekerd zijn. Dit kun je ook vinden in Mijn DELA bij het DELA UitvaartPlan. De meeste leden zijn verzekerd voor een Dienstenverzekering met een vrij te besteden aanvullend bedrag of voor een Geldverzekering.
Is het mogelijk om de verzekering aan te passen aan de wensen van mijn kind?
De verzekering kan aangepast worden aan zijn/haar wensen. Het is nog niet mogelijk om dit via Mijn DELA te regelen. Neem hiervoor contact op met één van onze medewerkers van Klantenservice via 040 260 16 36. Wij helpen je graag! 
  • 040 260 16 36 Bereikbaar van ma t/m vrij van 8.00 tot 20.00 uur.
  • 040 260 16 36 Bereikbaar van ma t/m vrij van 8.00 tot 20.00 uur.