• Overlijden melden - 0800 955 66 55 -gratis- 24 uur per dag

Veelgestelde vragen over de herinneringsproducten van DELA

Chat met onze medewerkers

Urnen, sieraden en herinneringsproducten

Hoe kom ik aan de as om in het sieraad te doen?
Alleen de opdrachtgever van de crematie mag over de as beslissen. Bent u geen opdrachtgever? Dan kunt u een machtiging vragen. Daarmee mag u de as in het crematorium afhalen. U ontvangt van ons een zakje, dat u na vulling kunt opsturen.
Hoe bestel ik een vingerafdruksieraad?
U kunt een vingerafdruksieraad bestellen als van uw dierbare een vingerafdruk is afgenomen. Het is mogelijk dat u in het bezit bent van een afdruk op papier of dat er, met uw toestemming, een digitale vingerafdruk is afgenomen door DELA. 
Kijkt u hieronder welke situatie voor u van toepassing is en hoe de bestelling in die situatie verloopt.

Vingerafdruk digitaal afgenomen door DELA

In dit geval plaatst u de gewenste bestelling en vult u het dossiernummer (u vindt deze linksboven op de kostenopgaaf) en het e-mailadres van de opdrachtgever van de uitvaart in, voordat u de bestelling afrondt. Met deze gegevens halen wij de vingerafdruk uit onze digitale kluis en zorgen we dat deze op een veilige manier bij de edelsmid komt.

Vingerafdruk afgenomen op papier 

Indien u de vingerafdruk heeft afgenomen met behulp van de herinneringsset, dient u de vingerafdruk zelf te digitaliseren door het maken van een foto, met bijvoorbeeld een mobiele telefoon. Uitleg over hoe u dit doet vindt u hier. Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u van ons een e-mail waarin u leest waar u de foto naar toe dient te  sturen. Na ontvangst van deze gegevens, ontvangt u van ons een bevestiging en zetten wij de bestelling in gang.

 
Hoe kom ik aan een vingerafdruk?
Via uw uitvaartverzorger kunt u een herinneringsset afnemen. Hiermee heeft u de mogelijkheid om vingerafdrukken van uw dierbare op papier af te nemen en te bewaren of te laten verwerken in bijvoorbeeld een sieraad. 

Bij dossiers vóór oktober 2019, werd altijd een digitale vingerafdruk aangeboden. Houdt u er rekening mee dat wij alleen een digitale vingerafdruk maken als de nabestaanden daar zelf toestemming voor hebben gegeven.
Kan DELA het sieraad voor mij vullen?
Ja, wij doen dit graag voor u. Hiervoor kunt u een afspraak maken met het crematorium. Wilt u dit liever zelf doen? Dan mag dat natuurlijk ook.
Klopt het dat de prijzen soms veranderen?
Ja, dat klopt. Eventuele prijswijzigingen zijn voorbehouden. Dit komt met name door veranderingen van de goud- en zilverprijzen.
Waar kan ik advies krijgen bij het maken van een keuze?

Voor advies kunt u contact opnemen met onze webshop. Stuur een e-mail naar webshop@dela.org of bel 088 335 21 15 (bereikbaar op werkdagen van 8.45 tot 17.00 uur).

U kunt ook naar een uitvaartcentrum gaan, en samen met een medewerker een artikel uitzoeken en bestellen.

Waar kan ik terecht als ik een vraag heb?
Vragen kunt u stellen aan de medewerkers van onze webshop. Stuur een e-mail naar: webshop@dela.org. Of bel 088 335 21 15 (bereikbaar op werkdagen van 8.45 tot 17.00 uur).
Wanneer vindt de betaling plaats?
U betaalt uw bestelling snel en veilig via iDEAL.
Kan ik de rekening ook contant betalen?
Nee, als u een product bestelt via onze webshop rekent u direct af via iDEAL. Als u een product bestelt op een van onze locaties ontvangt u een e-mail met een betaallink naar iDEAL.
Wat als een urn kapot gaat?
Is de urn gebroken of zit er een barst in? Neem dan contact met ons op. Stuur een e-mail naar webshop@dela.org of bel 088 335 21 15 (bereikbaar op werkdagen van 8.45 tot 17.00 uur). Dan bespreken we samen de beste oplossing.
Wat is de levertijd van de producten?
Dat verschilt. Niet-gepersonaliseerde producten die we op voorraad hebben, bezorgen we binnen 48 uur. De levertijd van producten waarin as of een vingerafdruk is verwerkt, bedraagt 4 tot 6 weken. Mocht de levertijd toch afwijken dan nemen we altijd contact met u op.
Het resultaat van het gemaakte sieraad valt me tegen. Waar kan dat aan liggen?
Onze leveranciers doen er alles aan om de producten zo mooi mogelijk af te werken. Het blijft echter handwerk, waardoor het resultaat per keer verschillend is. Bij vingerafdrukken is de diepte van de lijnen bepalend en die is ook uniek.
Is het mogelijk om een product na levering te ruilen als blijkt dat ik iets anders wil?
Ja, dit is soms mogelijk. Neem hiervoor contact op met met onze webshop. Stuur een e-mail naar webshop@dela.org of bel 088 335 21 15 (bereikbaar op werkdagen van 8.45 tot 17.00 uur).
Hoe weet ik wanneer de bestelling klaar is?
Als uw bestelling klaar is ontvangt u een e-mail met en track&trace code. Hiermee kunt u de levering van uw product volgen. Als u gekozen heeft voor afhalen op locatie, dan neemt de locatie contact met u op om een afspraak te maken.
Hoeveel as heb ik nodig voor een sieraad?
Meestal is de hoeveelheid die in een sieraad past nog minder dan een theelepeltje. Het hangt natuurlijk ook af van de vorm en grootte van het sieraad.
Is de as die ik in het sieraad laat verwerken daadwerkelijk van mijn dierbare?
Ja, daar kunt u op vertrouwen. Bij het vullen van een assieraad wordt gewerkt via strenge protocollen, die een misverstand volledig uitsluiten.
Is de vingerafdruk daadwerkelijk van mijn dierbare?
Ja, hier is geen twijfel over mogelijk. De zorgvuldig door DELA gekozen goudsmid hanteert een werkwijze die waterdicht is:
 
  • Bij het aanleveren van de vingerafdruk op naam en registratienummer, wordt van de afdruk een foto gemaakt.
  • De edelsmid maakt het gekozen sieraad en van het gemaakte sieraad wordt opnieuw een foto gemaakt.
  • De twee foto’s worden met elkaar vergeleken en het sieraad wordt vervolgens op naam verstuurd.
Is dit het hele assortiment?
Ja, op dit moment wel. Het assortiment wordt wel regelmatig uitgebreid met nieuwe producten.
Ik wil mijn bestelling herroepen.
U kunt uw bestelling tot twee weken na ontvangst herroepen en gratis retourneren. Lees meer over retourneren.
Kan ik de factuur laten verrekenen met het tegoed uit mijn aanvullende Geldverzekering?
Nee, dit is op dit moment helaas nog niet mogelijk. Er wordt wel aan gewerkt om dit te realiseren.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Ja, u kunt uw bestelling annuleren via onze webshop. Stuur een e-mail naar webshop@dela.org of bel 088 335 21 15 (bereikbaar op werkdagen van 8.45 tot 17.00 uur).

Als uw product al is verzonden, kunt u de bestelling tot 2 weken na ontvangst gratis retourneren. Lees meer over retourneren.
Waar wordt mijn bestelling bezorgd?
U kunt zelf een bezorgadres aangeven. Dat kan uw eigen adres zijn, maar u mag uw bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Daarnaast kunt u een product ook laten bezorgen bij een van onze grotere locaties. In dat geval neemt de locatie contact op als het product is ontvangen.