Veelgestelde vragen over het DELA UitvaartPlan

Over mijn uitvaartverzekering

Waar ben ik voor verzekerd?

Dienstenverzekering
Het DELA UitvaartPlan in diensten bestaat uit een Dienstenverzekering en een aanvullende Geldverzekering voor extra wensen (vrij te besteden bedrag). Met de Dienstenverzekering zijn de basiszaken van uw uitvaart geregeld. Denk bijvoorbeeld aan het vervoer en de opbaring van de overledene. Natuurlijk kunnen nabestaanden hiervan afwijken.

Geldverzekering
Met het DELA UitvaartPlan in geld wordt er een alleen bedrag uitgekeerd bij overlijden. De nabestaanden ontvangen dit bedrag om zelf de uitvaart te regelen.

Wilt u precies weten waarvoor u verzekerd bent?
U kunt uw verzekering makkelijk bekijken via dela.nl/mijndela. Let op: uw polis is drie werkdagen na het ingaan van uw verzekering zichtbaar in Mijn DELA.

 

Hoe is mijn eerste betaling opgebouwd?

DELA brengt naast uw premie eenmalig poliskosten in rekening van € 3,50. De distributiekosten zijn eenmalig € 9,60. Deze brengen wij in de eerste 10 jaren tegelijk met de premie in rekening. Dit is € 0,08 per maand. 

U heeft gekozen om de premie per maand, kwartaal, half jaar of per jaar te betalen. Als u niet voor een maandelijkse betaling gekozen heeft, krijgt u korting:

  • 5,3% korting bij jaarbetaling;
  • 3,4% korting bij halfjaarlijkse betaling;
  • 2,27% korting bij betaling per kwartaal.

Wilt u uw betaaltermijn aanpassen? Regel dit makkelijk en snel via dela.nl/mijndela.

 

Wanneer is mijn eerste betaling?

Wij schrijven de premie rond de 25e van de maand van uw rekening af. U betaalt een periode vooruit.

  • Per maand: de afschrijving is rond de 25e van iedere maand.
  • Per kwartaal: de afschrijving is rond de 25e van maart, juni, september en december.
  • Per half jaar: de afschrijving is rond de 25e van juni en december.
  • Per jaar: de afschrijving is rond de 25e van december.
Waar kan ik mijn betaalwijze aanpassen?
U kunt uw betaalwijze per polis makkelijk en snel aanpassen via dela.nl/mijndela.

Over Mijn DELA

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen?
U kunt uw persoonlijke gegevens makkelijk en snel aanpassen via dela.nl/mijndela/persoonsgegevens

 

 

Hoe maak ik een Mijn DELA-account aan?

Maak makkelijk en snel een Mijn DELA-account aan via dela.nl/registratie. Het aanmelden gaat als volgt:

  • Vul het registratieformulier in;
  • U ontvangt een e-mail met een activatielink;
  • Klik op de activatielink. U heeft nu toegang tot Mijn DELA.

Heeft u al een account? Dan kunt u inloggen via dela.nl/login

Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Wat moet ik doen?
U kunt via dela.nl/vergeten/inloggegevens uw inloggegevens opvragen. U ontvangt dan een e-mail met uw gebruikersnaam
en een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Wanneer is mijn polis zichtbaar in Mijn DELA?

Uw polis is drie werkdagen na het ingaan van uw verzekering zichtbaar in Mijn DELA.

Let op: Uw polis is niet zichtbaar in Mijn DELA als:

  • u wel verzekerd bent, maar niet de polishouder bent van de polis;
  • u een uitvaartverzekering afgesloten heeft via een tussenpersoon.
Ik wil mijn polis per e-mail of per post ontvangen. Hoe pas ik dit aan?
U kunt uw voorkeur voor post en digitaal makkelijk via dela.nl/mijndela/persoonsgegevens aanpassen.

Ik heb een andere vraag

Heeft u nog een vraag of tip?

Wij helpen u graag snel en zo duidelijk mogelijk. Heeft u nog een vraag of tip? Dan staan hier enkele handige contactmogelijkheden.

 

Tip!

Laat uw naasten weten dat u een uitvaartverzekering afgesloten heeft. Het is een fijne gedachte voor u en uw naasten dat ze later geen zorgen hebben
over hoge uitvaartkosten en het regelen van een persoonlijk afscheid.

Chat met onze medewerkers

Chat met onze medewerkers