Veelgestelde vragen over het DELA UitvaartPlan
Over mijn uitvaartverzekering
Dienstenverzekering
Het DELA UitvaartPlan in diensten bestaat uit een Dienstenverzekering en een aanvullende Geldverzekering voor extra wensen (vrij te besteden bedrag). Met de Dienstenverzekering zijn de basiszaken van uw uitvaart geregeld. Denk bijvoorbeeld aan het vervoer en de opbaring van de overledene. Natuurlijk kunnen nabestaanden hiervan afwijken.
Geldverzekering
Met het DELA UitvaartPlan in geld wordt er een alleen bedrag uitgekeerd bij overlijden. De nabestaanden ontvangen dit bedrag om zelf de uitvaart te regelen.
Wilt u precies weten waarvoor u verzekerd bent?
U kunt uw verzekering makkelijk bekijken via dela.nl/mijndela. Let op: uw polis is drie werkdagen na het ingaan van uw verzekering zichtbaar in Mijn DELA.
DELA brengt naast uw premie eenmalig poliskosten in rekening van € 3,50. De distributiekosten zijn eenmalig € 19,20. Deze brengen wij in de eerste 10 jaren tegelijk met de premie in rekening. Dit is € 0,16 per maand.
U heeft gekozen om de premie per maand, kwartaal, half jaar of per jaar te betalen. Als u niet voor een maandelijkse betaling gekozen heeft, krijgt u korting:
- 5,3% korting bij jaarbetaling;
- 3,4% korting bij halfjaarlijkse betaling;
- 2,27% korting bij betaling per kwartaal.
Wilt u uw betaaltermijn aanpassen? Regel dit makkelijk en snel via dela.nl/mijndela.
Wij schrijven de premie rond de 25e van de maand van uw rekening af. U betaalt een periode vooruit.
- Per maand: de afschrijving is rond de 25e van iedere maand.
- Per kwartaal: de afschrijving is rond de 25e van maart, juni, september en december.
- Per half jaar: de afschrijving is rond de 25e van juni en december.
- Per jaar: de afschrijving is rond de 25e van december.
Over Mijn DELA
Alleen de verzekeringnemer kan een Mijn DELA-account aanmaken. Dat is degene die de verzekering heeft afgesloten.
U maakt een Mijn DELA-account aan via www.dela.nl/registratie:
• U vult daar uw geboortedatum, polisnummer en e-mailadres in en klikt op account aanmaken.
• U ontvangt een e-mail met een link om uw account te activeren.
• U kiest een wachtwoord en vult uw mobiele telefoonnummer in.
• Daarna vult u de persoonlijke code in die u ontvangt per sms. Uw account is aangemaakt.
Let op: heeft u uw verzekering afgesloten via een tussenpersoon? Dan kunt u uw polis niet via Mijn DELA bekijken. Voor vragen over uw verzekering kunt u terecht bij uw adviseur. De contactgegevens staan op uw polis.
• Controleer uw map met ongewenste berichten. Soms komt de e-mail daarin terecht.
Heeft u geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 040 260 16 39.
Uw polis is drie werkdagen na het ingaan van uw verzekering zichtbaar in Mijn DELA.
Let op: Uw polis is niet zichtbaar in Mijn DELA als:
- u wel verzekerd bent, maar niet de polishouder bent van de polis;
- u een uitvaartverzekering afgesloten heeft via een tussenpersoon.
Ik heb een andere vraag
Wij helpen u graag snel en zo duidelijk mogelijk. Heeft u nog een vraag of tip? Dan staan hier enkele handige contactmogelijkheden.
- Stel uw vraag via onze chat rechtsonder op deze pagina.
- Stel uw vraag via onze service-pagina.
- Vul dit formulier in als u door een medewerker teruggebeld wilt worden.
Tip!
Laat uw naasten weten dat u een uitvaartverzekering afgesloten heeft. Het is een fijne gedachte voor u en uw naasten dat ze later geen zorgen hebbenover hoge uitvaartkosten en het regelen van een persoonlijk afscheid.