• Overlijden melden - 088 335 35 35 (24 uur per dag) 

Uw nieuwe polis voor 2024

Elk jaar ontvangt u van DELA tussen oktober en december een nieuwe polis van uw uitvaartverzekering. Op de polis leest u waarvoor u verzekerd bent en wie er verzekerd zijn.

Meer informatie over uw verzekering

In de brief die bij uw polisblad hoort staat bij het kopje 'Heeft u vragen' een link naar meer informatie over uw nieuwe polis. Als u deze link in uw browser invult, ziet u de informatie die bij uw polis hoort.

De meestgestelde vragen over uw nieuwe polis

Waarom krijg ik een nieuwe polis?
Met de nieuwe polis informeren wij u over uw uitvaartverzekering. Er staat op waar u voor verzekerd bent, wie er verzekerd zijn en wat uw nieuwe verzekerd bedrag is vanaf 1 januari 2024.
Waarom stijgt de premie dit jaar meer?
 Door inflatie zijn de kosten die wij maken voor een verzekerde uitvaart in het afgelopen jaar flink gestegen. De stijging van de uitvaartkosten was 6,62%. Hierdoor stijgt ook uw premie meer dan andere jaren. Dit is nodig om uw verzekering waardevast te houden.
Wat betekent de aanpassing in de voorwaarden voor mij?
Op 1 januari 2024 verandert er iets in de polisvoorwaarden van uw DELA UitvaartPlan:

- De gedragslijn premiemaatregel wordt aangepast. Goed om te weten: op dit moment heeft dit geen invloed op uw premie. U leest hier wat deze aanpassing verder voor u betekent.
- De mogelijkheid om een vooruitkering aan te vragen vervalt. U leest hier wat deze aanpassing voor u betekent. 

Ik wil een eigen polis voor mijn kind. Hoe doe ik dat?
Wilt u een zelfstandige polis voor uw kind? U kunt uw kind op een zelfstandige uitvaartverzekering overschrijven. Als uw kind jonger is dan 25 jaar, dan verandert de premie van een kinderpremie in een volwassenpremie. Als uw kind 25 jaar of ouder is, dan heeft het geen gevolgen voor de premie. Direct een zelfstandige polis aanvragen voor uw kind. 
Waar kan ik aangeven hoe ik mijn polis wil ontvangen?
Heeft u een Mijn DELA-account? Dan kunt u na het inloggen via 'Mijn gegevens' bij 'Mijn contactvoorkeuren' aangeven hoe u uw nieuwe polis voortaan wilt ontvangen: digitaal via Mijn DELA of per post. Heeft u nog geen Mijn DELA-account? Maak dan makkelijk een Mijn DELA-account aan.

Let op! U kunt uw nieuwe polis niet digitaal ontvangen als u uw verzekering heeft afgesloten via een financieel adviseur. U kunt uw polis dan ook niet bekijken of aanpassen in Mijn DELA. Wilt u uw verzekering of gegevens aanpassen? Dat kan via uw adviseur. U vindt zijn of haar contactgegevens op uw nieuwe polis. 

Controleer uw gegevens

Op uw polis staat informatie over uw uitvaartverzekering. Wilt u uw gegevens of verzekering aanpassen? Dat regelt u makkelijk en snel via Mijn DELA. 

 Het gemak van Mijn DELA

Let op! Heeft u uw verzekering afgesloten via een financieel adviseur? Dan kunt u uw verzekering niet bekijken of aanpassen via Mijn DELA. U kunt hiervoor contact opnemen met uw adviseur. U vindt de contactgegevens op uw polis. 
 

Heeft u vragen?

Wij helpen u graag! Op dela.nl/contact helpt Chatbot Roos u graag verder. 

Chat met onze medewerkers