• Overlijden melden 0800 955 66 55 -gratis- 24 uur per dag

Premie betalen en betalingsachterstand

Het kan gebeuren dat u een keer te laat bent met betalen of dat er net niet genoeg geld op uw rekening staat op het moment dat DELA de premie wil afschrijven. Wij helpen u graag bij het overmaken van de premie of het oplossen van uw betalingsachterstand. Wilt u uw gegevens aanpassen? Dit kan onderaan deze pagina.

Chat met onze medewerkers

Direct uw premie betalen

Is uw verzekering afgesloten bij DELA? Maak het bedrag over naar: NL09RABO0303577010 t.a.v. DELA Natura- en levensverzekeringen N.V

Is uw verzekering afgesloten via een tussenpersoon? Maak het bedrag over naar: NL78RABO0303577029 t.a.v. DELA Natura- en levensverzekeringen N.V.

Zet alstublieft uw polisnummer bij de omschrijving, dan weten wij dat het bedrag bij uw polis hoort. Betaalt u vanuit het buitenland? Gebruik dan: RABONL2U als BIC-code.

Veelgestelde vragen over premie betalen en betalingsachterstand

Waarom krijg ik een betalingsherinnering?

U krijgt een betalingsherinnering omdat u uw premie (nog) niet heeft betaald. Bij de herinnering zit een acceptgiro. Op deze acceptgiro staat de datum waarop de laatste betalingen bij DELA zijn verwerkt.

Heeft u betaalt voor deze datum? Dan is uw betaling niet goed verwerkt. Neem contact op met DELA en geef uw polisnummer en betaalgegevens door.

Betaalt u via automatische incasso? Dan is uw incasso mislukt. Hierdoor is uw betaalwijze omgezet naar acceptgiro. Neem contact op met uw bank om na te gaan waarom de betaling niet lukte.

Heeft u het hele bedrag overgemaakt na deze datum?  Dan hebben de betaling en de herinneringsbrief elkaar waarschijnlijk gekruist. U hoeft dan niet nog een keer te betalen.

Ik betaal per maand, maar op mijn acceptgiro staat ineens een hoger bedrag. Hoe kan dit?

Betalen per maand is alleen mogelijk via automatische incasso. Omdat uw betaalwijze is omgezet naar betalen met acceptgiro, betaalt u nu per kwartaal. Via Mijn DELA kunt u dit aanpassen naar automatische incasso. U kunt ook aangeven dat u dan weer per maand wilt betalen.


Kan ik een betalingsregeling afspreken?
U kunt samen met een van de medewerkers van onze Klantenservice bekijken of u een betaalafspraak kunt maken. Bel hiervoor naar 040 260 16 36.
Wanneer moet ik mijn achterstand betaald hebben?
De datum waarop u op zijn laatst moet betalen staat op de acceptgiro.
Wat als ik mijn betalingsregeling niet kan nakomen?
Kunt u uw betalingsregeling niet nakomen? Dan moeten wij de verzekering stopzetten. En bent u niet meer verzekerd voor uw uitvaart.
Wanneer wordt de automatische betaling van mijn rekening afgeschreven?

Wij schrijven de premie rond de 25e van de maand van uw rekening af. U betaalt een periode vooruit.

U betaalt per maand
De afschrijving is rond de 25e van iedere maand
U betaalt per kwartaal
De afschrijving is rond de 25e van maart, juni, september en december
U betaalt per half jaar
De afschrijving is rond de 25e van juni en december
U betaalt per jaar
De afschrijving is rond de 25e van december
Kan ik mijn verzekering opzeggen als ik een betalingsachterstand heb?
Ja, u kunt uw verzekering opzeggen als u een betalingsachterstand heeft. U bent dan niet meer verzekerd voor een uitvaart. Als er een opgebouwde waarde is, dan wordt het openstaande bedrag daar eerst vanaf gehaald. Het bedrag wat over is wordt verrekend met de kosten voor het opzeggen van de verzekering.
Als mijn verzekering wordt stopgezet, wat gebeurt er dan met mijn opgebouwde waarde?
De medewerker van onze Klantenservice kan u vertellen of u waarde heeft opgebouwd tijdens de verzekerde periode. Als er een opgebouwde waarde is, dan wordt de openstaande premieachterstand daar eerst vanaf gehaald. Het bedrag wat over is wordt verrekend met de kosten voor het opzeggen van de verzekering.
Kan ik de uitvaartverzekering afkopen of stoppen?

De verzekering loopt totdat u overlijdt. Wilt u de verzekering eerder stoppen? Hierbij geldt een termijn van ten minste een maand om dit te regelen. U krijgt niet altijd geld uitgekeerd. DELA berekent de waarde van de verzekering. Deze waarde bestaat uit de poliswaarde min € 250 afkoopkosten (€ 125 als u de polis gedeeltelijk stopzet). Is de waarde hoger dan de afkoopkosten? Dan maken we dit bedrag over naar uw rekening. U bent dan niet meer verzekerd voor de uitvaart.

Hoe lang moet ik premie betalen?
U kunt kiezen: betalen tot aan uw overlijden of betalen tot in het jaar dat u 65 wordt. In het laatste geval is de premie hoger, maar u hoeft na de aangegeven datum op de polis geen premie meer te betalen. U bent in beide gevallen uw hele leven lang verzekerd.
Ik kan voor mijn betaling kiezen voor een AcceptEmail. Wat is een AcceptEmail?

Een AcceptEmail is een digitale acceptgiro die u per e-mail ontvangt. Lees hier meer over AcceptEmail. Door middel van de betaalknop in een AcceptEmail kunt u snel, veilig en gemakkelijk betalen. Vanuit de e-mail kunt u meteen met bijvoorbeeld iDeal betalen. Tijdens het betalen ziet u wie de begunstigde is en aan wie u het bedrag betaalt. De gekleurde status bovenin de e-mail laat zien of u al betaald heeft.

 

Ik heb een e-mail over mijn betaling via AcceptEmail ontvangen. Is dit een e-mail van coöperatie DELA?

U ontvangt voortaan e-mails van coöperatie DELA over uw betalingen en betalingsachterstanden via AcceptEmail. Door middel van de betaalknop in een AcceptEmail kunt u snel, veilig en eenvoudig betalen.

Ik ben gebeld over mijn betalingsachterstand. Ik herkende het telefoonnummer niet. Was dit DELA?

U bent gebeld over uw betaalachterstand. Door drukte bij de medewerkers van onze Klantenservice belt een externe partij namens DELA. Het telefoonnummer waardoor u wordt gebeld is 040 249 10 70.