Veelgestelde vragen over uw nieuwe polis
De meestgestelde vragen over uw nieuwe polis
Let op! U kunt uw nieuwe polis niet digitaal ontvangen als u uw verzekering heeft afgesloten via een financieel adviseur. U kunt uw polis dan ook niet bekijken of aanpassen in Mijn DELA. Wilt u uw verzekering of gegevens aanpassen? Dat kan via uw adviseur. U vindt zijn of haar contactgegevens op uw nieuwe polis.
We hebben Mijn DELA extra beveiligd met inloggen in twee stappen.
1. U logt eerst in met uw e-mailadres en wachtwoord. Het nieuwe wachtwoord bestaat uit minimaal 12 karakters. Zo is uw wachtwoord veilig en sterk.
2. Als extra beveiliging vult u een persoonlijke code in die u via sms ontvangt. Hiervoor hebben we uw mobiele nummer nodig.
Lees hier meer informatie over de nieuwe manier van inloggen
Over uw verzekering
U heeft een uitvaartverzekering met indexering. Dit betekent dat de waarde van uw verzekering automatisch meestijgt met de uitvaartkosten. Hierdoor is uw uitvaartverzekering waardevast. U betaalt meer premie omdat de uitvaartkosten stijgen. Op uw polis ziet u uw nieuwe premie vanaf 1 januari 2022.
Op 1 januari 2022 voegen wij winstdeling toe aan uw uitvaartverzekering. Op uw polis leest u wat dit betekent voor het bedrag waarvoor u bent verzekerd.
In 2022 verwachten wij dat de uitvaartkosten met 1,73% stijgen. U heeft een uitvaartverzekering zonder indexering. Dit betekent dat het bedrag dat u heeft verzekerd niet automatisch meestijgt met de uitvaartkosten. Controleer daarom regelmatig of uw verzekering nog past bij uw uitvaartwensen.
Over uw verzekering aanpassen
Alleen de verzekeringnemer mag de verzekering aanpassen. Dat is degene die de verzekering heeft afgesloten.
U kunt uw verzekering via Mijn DELA aanpassen. Heeft u geen Mijn DELA? Maak dan eerst een account aan. U ontvangt een e-mailbevestiging met daarin een link om uw account te starten. Daarna wijzigt u makkelijk uw verzekering.
Let op! Heeft u een Monumentenverzekering met twee verzekerden bij Algemeen Belang die is omgezet in een DELA UitvaartPlan? En wilt u uw verzekering aanpassen? Onze klantenservice helpt u graag verder. Regel hier een terugbelverzoek.
U kunt uw partner meeverzekeren door hem of haar op uw polis bij te schrijven via Mijn DELA. Bijschrijven op de polis kan tot een leeftijd van 75 jaar. Wij stellen daarbij een paar gezondheidsvragen.
Heeft u geen Mijn DELA? Maak dan eerst een account aan. U vult daar uw gegevens in en klikt op account aanmaken. U ontvangt een e-mail met een link om uw account te activeren. Kies een wachtwoord en vul uw mobiele nummer in. Daarna vult u de persoonlijke code in, die u ontvangt per sms. Uw account is aangemaakt.
Let op! Heeft u een Monumentenverzekering met twee verzekerden bij Algemeen Belang die is omgezet in een DELA UitvaartPlan? En wilt u uw partner meeverzekeren? Onze klantenservice helpt u graag verder. Regel hier een terugbelverzoek.
U kunt de verzekering premievrij maken. Dat kan alleen als de waarde van de verzekering voldoende is om een nieuw bedrag van minimaal € 662 te verzekeren. Voor het premievrij maken, betaalt u € 90. Deze kosten verrekenen we met de waarde van de verzekering.
Maakt u uw verzekering premievrij? Dan betaalt u geen premie meer. U blijft wel verzekerd, maar voor een lager bedrag. Bij een overlijden keren wij het bedrag van de Geldverzekering uit aan degene(n) die daar recht op heeft: de begunstigde(n). Let op! Dit bedrag is mogelijk niet genoeg voor uw uitvaartwensen.
De einddatum van de verzekering is de datum van overlijden van een verzekerde. U kunt de verzekering eerder stopzetten. We noemen dit afkopen. U bent dan niet meer verzekerd voor de uitvaartkosten. De eventuele afkoopwaarde maken we over naar uw rekening. De afkoopwaarde is de waarde van uw verzekering min de afkoopkosten van € 150. Bij gedeeltelijke afkoop zijn de afkoopkosten € 90.
Over Mijn DELA
Alleen de verzekeringnemer kan een Mijn DELA-account aanmaken. Dat is degene die de verzekering heeft afgesloten.
U maakt een Mijn DELA-account aan via www.dela.nl/registratie. U vult daar uw gegevens in en klikt op account aanmaken. U ontvangt een e-mail met een link om uw account te activeren. Kies een wachtwoord en vul uw mobiele nummer in. Daarna vult u de persoonlijke code in, die u ontvangt per sms. Uw account is aangemaakt.
Let op! Heeft u een Monumentenverzekering met twee verzekerden bij Algemeen Belang die is omgezet in een DELA UitvaartPlan? Dan kunt u geen Mijn DELA-account aanmaken. Wilt u uw verzekering aanpassen? U regelt het makkelijk via een terugbelverzoek met onze klantenservice.
Had u voor 26 maart 2015 al een Mijn DELA-account? Dan is uw e-mailadres uw gebruikersnaam.
Bent u uw inloggegevens vergeten? Dan kunt u hier de inloggegevens opvragen.
Andere vragen
Ja, tijdens de zwangerschap is uw baby automatisch meeverzekerd. Uw baby is dan verzekerd voor het basispakket aan uitvaartdiensten (Dienstenverzekering), als DELA de uitvaart regelt en verzorgt. Dat geldt ook bij een zwangerschap van minder dan 24 weken.
Na de geboorte heeft u 60 dagen de tijd om uw kindje op uw polis bij te schrijven. Dit regelt u makkelijk en snel via Mijn DELA. Heeft u geen Mijn DELA? Maak dan eerst een account aan. U ontvangt een e-mailbevestiging met daarin een link om uw account te starten. Daarna schrijft u uw kindje makkelijk bij op uw polis.
Let op! Heeft u een Monumentenverzekering met twee verzekerden bij Algemeen Belang die is omgezet in een DELA UitvaartPlan? Dan kunt u geen Mijn DELA-account aanmaken. Wilt u uw kindje meeverzekeren? U regelt het makkelijk via een terugbelverzoek met onze klantenservice.
Kinderen zijn tot en met twee maanden na de geboorte automatisch meeverzekerd voor het basispakket aan uitvaartdiensten (Dienstenverzekering). Het is dus belangrijk dat u uw kind(eren) op tijd op uw polis bijschrijft. Wij stellen daarbij soms een paar gezondheidsvragen.
Het bijschrijven van uw kind(eren) regelt u makkelijk en snel via Mijn DELA. Heeft u geen Mijn DELA? Maak dan eerst een account aan. U ontvangt een e-mailbevestiging met daarin een link om uw account te starten. Daarna schrijft u uw kind(eren) makkelijk bij op uw polis.
Let op! Heeft u een Monumentenverzekering met twee verzekerden bij Algemeen Belang die is omgezet in een DELA UitvaartPlan? Dan kunt u geen Mijn DELA-account aanmaken. Wilt u uw kind(eren) meeverzekeren? U regelt het makkelijk via een terugbelverzoek met onze klantenservice.
'Mijn uitvaartwensen' is een praktisch hulpmiddel voor uw nabestaanden. U kunt uw wensen printen of opslaan op uw computer.
Staat uw vraag er niet bij?
Stel uw vraag aan ons. Wij helpen u graag!