Veelgestelde vragen over uw nieuwe polis

De meestgestelde vragen over uw nieuwe polis

Waar ben ik voor verzekerd?
Uw DELA UitvaartPlan is een Geldverzekering. Bij overlijden betalen wij de kosten van de uitvaart tot en met het bedrag waarvoor u bent verzekerd. Verzorgt DELA de uitvaart niet? Dan keren wij het bedrag uit aan degene(n) die daar recht op heeft: de begunstigde(n) van de verzekering. Met dat bedrag kunnen zij (een deel van) de uitvaart betalen.   
Waarom stijgen de uitvaartkosten?
Een uitvaart wordt duurder. Dat komt doordat bijvoorbeeld de grafkosten, rouwvervoer, personeelskosten en de portokosten stijgen. Met de uitvaartkostenwijzer kunt u berekenen wat een uitvaart ongeveer kost.
Waarom krijg ik een nieuwe polis?
Met de nieuwe polis informeren wij u over uw uitvaartverzekering. Er staat op waar u voor verzekerd bent, wie er verzekerd zijn en wat uw nieuwe verzekerd bedrag is vanaf 1 januari 2022.
Waar kan ik aangeven hoe ik mijn polis wil ontvangen?

Heeft u een Mijn DELA-account? Dan kunt u na het inloggen via 'Mijn gegevens' bij 'Mijn contactvoorkeuren' aangeven hoe u uw nieuwe polis voortaan wilt ontvangen: digitaal via Mijn DELA of per post. Heeft u nog geen Mijn DELA-account? Maak dan makkelijk een Mijn DELA-account aan.

Let op! U kunt uw nieuwe polis niet digitaal ontvangen als u uw verzekering heeft afgesloten via een financieel adviseur. U kunt uw polis dan ook niet bekijken of aanpassen in Mijn DELA. Wilt u uw verzekering of gegevens aanpassen? Dat kan via uw adviseur. U vindt zijn of haar contactgegevens op uw nieuwe polis. 

Hoe werkt de nieuwe manier van inloggen in Mijn DELA?

We hebben Mijn DELA extra beveiligd met inloggen in twee stappen. 

1. U logt eerst in met uw e-mailadres en wachtwoord. Het nieuwe wachtwoord bestaat uit minimaal 12 karakters. Zo is uw wachtwoord veilig en sterk.
2. Als extra beveiliging vult u een persoonlijke code in die u via sms ontvangt. Hiervoor hebben we uw mobiele nummer nodig.

Lees hier meer informatie over de nieuwe manier van inloggen  

 

Over uw verzekering

Waarom is het verzekerd bedrag aangepast?
De kosten van een uitvaart stijgen met 1,73%. Het bedrag waarvoor u bent verzekerd stijgt automatisch mee met de uitvaartkosten. Daarom verhogen wij dit bedrag op 1 januari 2022 ook met 1,73%
 

Over uw verzekering aanpassen

Wie mag de verzekering aanpassen?
Alleen de verzekeringnemer mag de verzekering aanpassen. Dat is degene die de verzekering heeft afgesloten.

U kunt uw verzekering via Mijn DELA aanpassen. Heeft u geen Mijn DELA? Maak dan eerst een account aan. U ontvangt een e-mailbevestiging met daarin een link om uw account te starten. Daarna wijzigt u makkelijk uw verzekering.

Let op! Heeft u uw verzekering afgesloten via een financieel adviseur? Dan kunt u uw verzekering via uw adviseur laten aanpassen. U vindt zijn of haar contactgegevens op uw nieuwe polis.
 
Kan ik mijn DELA UitvaartPlan stopzetten (afkopen)?
De einddatum van de verzekering is de datum van overlijden van een verzekerde. U kunt de verzekering eerder stopzetten. We noemen dit afkopen. U bent dan niet meer verzekerd voor de uitvaartkosten. De eventuele afkoopwaarde maken we over naar uw rekening. De afkoopwaarde is de waarde van uw verzekering min de afkoopkosten van € 150. Bij gedeeltelijke afkoop zijn de afkoopkosten € 90.  

Over Mijn DELA

Hoe vraag ik een Mijn DELA-account aan?
Alleen de verzekeringnemer kan een Mijn DELA-account aanmaken. Dat is degene die de verzekering heeft afgesloten. 

U maakt een Mijn DELA-account aan via www.dela.nl/registratie. U vult daar uw gegevens in en klikt op account aanmaken. U ontvangt een e-mail met een link om uw account te activeren. Kies een wachtwoord en vul uw mobiele nummer in. Daarna vult u de persoonlijke code in, die u ontvangt per sms. Uw account is aangemaakt. 

Let op!
Heeft u uw verzekering(en) afgesloten via een financieel adviseur? Dan kunt u geen Mijn DELA-account aanmaken. U kunt uw verzekering(en) bekijken en/of aanpassen via uw adviseur. U vindt zijn of haar contactgegevens op uw nieuwe polis.   

 

Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Waar kan ik die opvragen?

Had u voor 26 maart 2015 al een Mijn DELA-account? Dan is uw e-mailadres uw gebruikersnaam.
Bent u uw inloggegevens vergeten? Dan kunt u hier de inloggegevens opvragen.   

Waar staat mijn nieuwe polis in Mijn DELA?

Zodra u in Mijn DELA bent ingelogd, vindt u de nieuwe polis van uw uitvaartverzekering bij 'Belangrijke documenten'.

Andere vragen

Waar kan ik de wensen voor een uitvaart invullen?

U kunt uw uitvaartwensen invullen in 'Mijn uitvaartwensen' Dit is een praktisch hulpmiddel voor uw nabestaanden. U kunt uw wensen bewaren in Mijn DELA. Of printen of opslaan op uw computer.

Hoe kan ik mijn uitvaartwensen aanpassen?
Voor het aanpassen van uw uitvaartwensen gaat u naar Mijn DELA. Daar gaat u naar 'Mijn uitvaartwensen' en geeft u door wat u wilt aanpassen.

'Mijn uitvaartwensen' is een praktisch hulpmiddel voor uw nabestaanden. U kunt uw wensen printen of opslaan op uw computer.

Staat uw vraag er niet bij?

Stel uw vraag aan ons. Wij helpen u graag!