Veelgestelde vragen over uw nieuwe polis

De drie meestgestelde vragen over uw nieuwe polis

Waar ben ik voor verzekerd?

Uw DELA UitvaartPlan bestaat uit een Geldverzekering. Bij een overlijden betalen wij de kosten van de uitvaart tot en met het bedrag waarvoor u bent verzekerd  (vrij te besteden bedrag). Verzorgt DELA de uitvaart niet? Dan keren wij het bedrag uit aan degene(n) die daar recht op heeft, de begunstigde(n) van de verzekering. Met dat bedrag kunnen zij (een deel van) de uitvaart betalen.  

Waarom krijg ik een nieuwe polis?

Met de nieuwe polis informeren wij u over uw uitvaartverzekering. Er staat op waar u voor verzekerd bent, wie er verzekerd zijn en wat uw nieuwe verzekerd bedrag (vrij te besteden bedrag) is vanaf 1 januari 2020.

Kan ik mijn polis digitaal ontvangen?

Meestal kunt u uw nieuwe polis ook digitaal ontvangen. Heeft u een Mijn DELA-account? Dan kunt u na het inloggen bij 'Mijn contactvoorkeuren' aangeven dat u uw polis voortaan graag digitaal wilt ontvangen. Heeft u nog geen Mijn DELA-account? Dan maakt u makkelijk een Mijn DELA-account aan.

Let op! U kunt uw nieuwe polis niet digitaal ontvangen als u uw verzekering heeft afgesloten via een onafhankelijk financieel adviseur. U kunt uw polis dan ook niet bekijken of aanpassen in Mijn DELA.

Over uw verzekering

Waarom is het verzekerd bedrag aangepast?

De kosten van een uitvaart bij DELA stijgen met 2,09%. Het bedrag waarvoor u bent verzekerd (vrij te besteden bedrag) stijgt automatisch mee met de uitvaartkosten. Daarom verhogen wij dit bedrag op 1 januari 2020 ook met 2,09%.

Waarom stijgen de uitvaartkosten?

Een uitvaart wordt duurder, omdat de kosten van bijvoorbeeld een graf of een uitvaartkist stijgen. Met de uitvaartkostenwijzer kunt u berekenen wat een uitvaart ongeveer kost.

Over uw verzekering aanpassen

Wie mag de verzekering aanpassen?

Alleen de verzekeringnemer mag de verzekering aanpassen. Dit kan via Mijn DELA. Heeft u geen Mijn DELA? Maak dan eerst een account aan. U ontvangt een e-mailbevestiging met daarin een link om uw account te starten. Daarna wijzigt u makkelijk uw verzekering.

Let op! Heeft u uw verzekering gesloten via een onafhankelijk financieel adviseur? Dan kunt u u uw verzekering via uw financieel adviseur laten aanpassen. U vindt de contactgegevens van uw financieel adviseur op uw nieuwe polis.

Kan ik mijn DELA UitvaartPlan stopzetten (afkopen)?

De einddatum van de verzekering is de datum van overlijden van een verzekerde. U kunt de verzekering eerder stopzetten. We noemen dit afkopen. U bent dan niet meer verzekerd voor de uitvaartkosten. De eventuele afkoopwaarde maken we over naar uw rekening. De afkoopwaarde is de waarde van uw verzekering min de afkoopkosten van € 150. Bij gedeeltelijke afkoop zijn de afkoopkosten € 90. 

Over Mijn DELA

Hoe vraag ik een Mijn DELA-account aan?

Alleen de verzekeringnemer kan een Mijn DELA-account aanmaken via dela.nl/registratie. U vult daar de volgende gegevens in:

  • Geboortedatum (van de verzekeringnemer)
  • Polisnummer
  • E-mailadres
  • Een eigen wachtwoord

U ontvangt een e-mailbevestiging met daarin een link om uw account te starten.

Let op! Heeft u uw verzekering(en) gesloten via een onafhankelijk financieel adviseur? Dan kunt u geen Mijn DELA-account aanmaken. U kunt uw verzekering(en)  bekijken en/of aanpassen via uw onafhankelijk financieel adviseur.

Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Waar kan ik die opvragen?

Had u voor 26 maart 2015 al een Mijn DELA-account? Dan is uw e-mailadres uw gebruikersnaam.
Bent u uw inloggegevens vergeten? Dan kunt u de inloggegevens opvragen.    

Waar staat mijn nieuwe polis in Mijn DELA?

Zodra u in Mijn DELA bent ingelogd, vindt u de nieuwe polis van uw uitvaartverzekering bij 'Belangrijke documenten'.

Andere vragen

Waar kan ik de wensen voor een uitvaart vastleggen?

U kunt uw uitvaartwensen invullen in Mijn uitvaartwensen. Bij een overlijden is dit een praktisch hulpmiddel voor uw nabestaanden. U kunt uw wensen printen of opslaan op uw computer.

Hoe kan ik mijn uitvaartwensen aanpassen?

Voor het aanpassen van uw uitvaartwensen gaat u naar Mijn DELA. Ga daar naar 'Mijn Uitvaartwensen' om uw wensen aan te passen. Bij een overlijden is  Mijn Uitvaartwensen' een praktisch hulpmiddel voor uw nabestaanden. U kunt uw wensen printen of opslaan op uw computer.

Staat uw vraag er niet bij?

Stel uw vraag aan ons. Wij helpen u graag!