DELA logo
  • Overlijden melden 0800 955 66 55 -gratis- 24 uur per dag

Keurmerk klantgericht verzekeren

Wij stellen onze klanten centraal. Daarom werken we volgens de uitgangspunten van het Keurmerk klantgericht verzekeren. Wij hebben dit keurmerk in december 2010 behaald. U kunt erop vertrouwen dat u duidelijke informatie van ons ontvangt. Ook staan we u snel te woord als u ons belt. U kunt er verder op rekenen dat u snel een antwoord ontvangt op vragen die u ons stelt. En uw klachten behandelen we zorgvuldig.

Een 7,44 voor DELA

Het Verbond van Verzekeraars hield in 2016 een groot klanttevredenheidsonderzoek onder verzekerden van verzekeraars op het gebied van schade-en levensverzekeringen. Ruim 11.000 klanten van 50 verzekeraars beoordeelden hun verzekeraar op de onderwerpen ‘vertrouwen’, ‘tevredenheid’, ‘klantgerichtheid’, ‘deskundigheid’, ‘duidelijkheid’ en ‘contact’. Klanten gaven coöperatie DELA 7,44. Dit is de hoogste score onder levensverzekeraars. Daar zijn we trots op. Dit neemt niet weg dat we ons best blijven doen om onze dienstverlening te verbeteren.

Vergelijk de klanttevredenheid in VerzekeraarsinBeeld

De website VerzekeraarsInBeeld geeft antwoord op de vraag ‘Hoe goed is mijn verzekeraar eigenlijk?’. Op een heldere manier worden de scores weergegeven. Bent u op zoek naar de scores van coöperatie DELA? Dan kunt u onze pagina bekijken. Hier vindt u ook een aantal klantreacties. Wilt u een aantal verzekeraars met elkaar vergelijken? Dan kunt u de Vergelijker gebruiken, waar u de scores van drie verzekeraars naast elkaar kunt zetten.

VerzekeraarsInBeeld | Dela

Klanttevredenheid in 2015

In 2015 is voor het Verbond van Verzekeraars een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Hieraan hebben de meeste verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren mee gedaan. Een overzicht van de klanttevredenheid van DELA in 2015 u hier. Het overzicht van de resultaten van alle verzekeraars vindt u hier.

Ons streven; meer dan tevreden klanten

Uit het klanttevredenheidsonderzoek 2015 blijkt dat u onze brieven en e-mails overzichtelijk en begrijpelijk vindt. Het is niet altijd duidelijk waarom u een brief of een e-mail van ons ontvangt. Daar gaan we ook in 2016 aan werken. Dat doen we door onze brieven en e-mails vaker te laten toetsen door een klantpanel. Daarnaast blijven we vragen wat u van onze dienstverlening vindt. Dat doen we nadat u contact met ons heeft gehad. Bijvoorbeeld nadat u een verzekering bij ons heeft aangevraagd. Uw aanbevelingen zijn al gebruikt om de communicatie tijdens de aanvraag van een verzekering te verbeteren.

Kijk voor meer informatie over het keurmerk op www.keurmerkverzekeraars.nl of voor algemene betrouwbare en onafhankelijke informatie over geldzaken op Wijzer in geldzaken.

Chat met onze medewerkers