Keurmerk klantgericht verzekeren

Wij stellen onze klanten centraal. Daarom werken we volgens de uitgangspunten van het Keurmerk klantgericht verzekeren. Wij hebben dit keurmerk in december 2010 behaald. Het keurmerk toont aan dat je duidelijke informatie van ons ontvangt. Ook helpen we je snel als je een vraag hebt en behandelen we je klachten zorgvuldig.

Een 7,4 voor DELA

Het Verbond van Verzekeraars hield in september 2018 een groot klanttevredenheidsonderzoek onder verzekerden van verzekeraars op het gebied van schade-en levensverzekeringen. Bijna 11.000 klanten van de 49 verzekeraars beoordeelden hun verzekeraar op de onderwerpen ‘vertrouwen’, ‘tevredenheid’, ‘klantgerichtheid’, ‘deskundigheid’, ‘duidelijkheid’ en ‘contact’. Klanten gaven coöperatie DELA een 7,44. Dit is hoger dan in 2017, toen klanten ons beoordeelden met een 7,21. We verbeterden ons op alle onderwerpen. We zijn trots op de 7,82 die klanten ons gaven voor het contact met ons.

Wat doen we met de resultaten van het onderzoek?

Uit het onderzoek blijkt dat we ons op alle onderwerpen hebben verbeterd. Dit komt omdat wij kwaliteit heel belangrijk vinden en onze dienstverlening en producten steeds blijven verbeteren. Zo'n klanttevredenheidsonderzoek helpt ons te zien waar nog verdere verbeterpunten liggen. 

Dankzij verschillende trainingen blijven onze medewerkers goed op de hoogte van ontwikkelingen in de markt en onze producten en diensten. Zo kunnen zij onze klanten nog beter informeren. Maar niet alleen op het gebied van kennis vinden er trainingen plaats. Ook leren ze bij op het gebied van klantgerichtheid, bijvoorbeeld om nog beter te leren luisteren naar klanten. Hierdoor kunnen wij met onze dienstverlening nog meer inspelen op de wensen van de klant.

Naast het verbeteren van de klantenservice proberen we ook de informatie op onze website gemakkelijk aan te bieden. Zo hebben we een virtuele assistent die kan helpen bij het vinden van informatie. Als de klant liever persoonlijk contact wil of nog meer informatie nodig heeft, dan kan hij bellen met DELA. Daarnaast zijn we gestart met het ontwikkelen van een chatbot; een extra manier om antwoord te krijgen op vragen. Tot slot hebben we Mijn DELA verder uitgebreid, waardoor klanten bijvoorbeeld gemakkelijk en snel zelf online wijzigingen door kunnen voeren.  

Vergelijk de klanttevredenheid in VerzekeraarsinBeeld

De website VerzekeraarsInBeeld geeft antwoord op de vraag ‘Hoe goed is mijn verzekeraar eigenlijk?’. Op een heldere manier worden de scores weergegeven. Ben je op zoek naar de scores van coöperatie DELA? Dan kun je onze pagina bekijken. Hier vind je ook een aantal klantreacties. Wil je een aantal verzekeraars met elkaar vergelijken? Dan kun je de Vergelijker gebruiken, waar je de scores van drie verzekeraars naast elkaar kunt zetten.

VerzekeraarsInBeeld | Dela

Kijk voor meer informatie over het keurmerk op www.keurmerkverzekeraars.nl of voor algemene betrouwbare en onafhankelijke informatie over geldzaken op Wijzer in geldzaken.

Chat met onze medewerkers