Uw nieuwe polis voor 2025
Elk jaar ontvangt u van DELA tussen oktober en december een nieuwe polis van uw uitvaartverzekering. Op de polis leest u waarvoor u verzekerd bent en wie er verzekerd zijn.
Meer informatie over uw verzekering
In de brief die bij uw polisblad hoort staat bij het kopje 'Heeft u vragen' een link naar meer informatie over uw nieuwe polis. Als u deze link in uw browser invult, ziet u de informatie die bij uw polis hoort.De meestgestelde vragen over uw nieuwe polis
Waar ben ik voor verzekerd?
Met het DELA UitvaartPlan regelt en verzorgt DELA uw uitvaart. Deze uitvaartverzekering bestaat uit een Dienstenverzekering en een Geldverzekering. Met de Dienstenverzekering bent u verzekerd voor een basispakket aan uitvaartdiensten. Met de Geldverzekering heeft u een vrij te besteden bedrag voor extra wensen. Bijvoorbeeld een luxe uitvaartkist of een hapje of drankje achteraf. Bekijk ook hieronder ons YouTube-filmpje met antwoorden op de meestgestelde vragen over het DELA UitvaartPlan.
Waarom krijg ik een nieuwe polis?
Met de nieuwe polis informeren wij u over uw uitvaartverzekering. Er staat op waar u voor verzekerd bent, wie er verzekerd zijn en wat uw nieuwe verzekerd bedrag is vanaf 1 januari 2025.
Waarom stijgt de premie dit jaar meer?
Betaalt u premie voor uw verzekering? Dan stijgt uw premie elk jaar iets. Dit is nodig om uw verzekering waardevast te houden. Dit jaar stijgt uw premie met 5,84%. Omdat u lid bent van DELA, deelt u mee in onze winst. Zonder winstdelingsregeling zou uw premie met 10,28% stijgen.
Ik wil een eigen polis voor mijn kind. Hoe doe ik dat?
Wilt u een zelfstandige polis voor uw kind? U kunt uw kind op een zelfstandige uitvaartverzekering overschrijven. Als uw kind jonger is dan 25 jaar, dan verandert de premie van een kinderpremie in een volwassenpremie. Als uw kind 25 jaar of ouder is, dan heeft het geen gevolgen voor de premie. Direct een zelfstandige polis aanvragen voor uw kind.
Waar kan ik aangeven hoe ik mijn polis wil ontvangen?
Heeft u een Mijn DELA-account? Dan kunt u na het inloggen via 'Mijn gegevens' bij 'Mijn contactvoorkeuren' aangeven hoe u uw nieuwe polis voortaan wilt ontvangen: digitaal via Mijn DELA of per post. Heeft u nog geen Mijn DELA-account? Maak dan makkelijk een Mijn DELA-account aan.
Let op! U kunt uw nieuwe polis niet digitaal ontvangen als u uw verzekering heeft afgesloten via een financieel adviseur. U kunt uw polis wel bekijken of aanpassen in Mijn DELA. Wilt u uw verzekering of gegevens aanpassen? Maak hier een Mijn DELA-account aan.
Let op! U kunt uw nieuwe polis niet digitaal ontvangen als u uw verzekering heeft afgesloten via een financieel adviseur. U kunt uw polis wel bekijken of aanpassen in Mijn DELA. Wilt u uw verzekering of gegevens aanpassen? Maak hier een Mijn DELA-account aan.
Controleer uw gegevens
Op uw polis staat informatie over uw uitvaartverzekering. Wilt u uw gegevens of verzekering aanpassen? Dat regelt u makkelijk en snel via Mijn DELA.
Het gemak van Mijn DELA
- Uw gegevens controleren en aanpassen
- Uw verzekering(en) bekijken en aanpassen
- Uw uitvaartwensen bewaren
Heeft u vragen?
Wij helpen u graag! Op dela.nl/contact helpt Chatbot Roos u graag verder.×