• Overlijden melden 0800 955 66 55 -gratis- 24 uur per dag

Verbeteringen dankzij uw reacties

Wij ontvangen vaak reacties van onze leden. Dat vinden we fijn. Hierdoor blijven wij steeds onze dienstverlening verbeteren. De volgende verbeteringen hebben wij verwerkt, dankzij u en andere leden.

Elektronische gezondheidsverklaring

  • De vragen zijn simpeler gemaakt.
  • U krijgt alleen die vragen te zien die slaan op uw persoonlijke situatie.
  • In het onderwerp van de e-mail met de link naar de gezondheidsvragen, staat voortaan meteen dat het gaat om een verzekering van DELA.
  • Vraagt u een UitvaartPlan aan? Dan hoeft u geen aparte gezondheidsverklaring in te vullen. U beantwoordt alleen twee vragen op onze website.

Medische acceptatie

  • Bij afwijzing of verhoogde premie ontvangt u twee brieven hierover. Wij proberen deze twee brieven altijd op dezelfde dag te versturen.
    U ontvangt twee brieven omdat dit moet volgens de wet. U krijgt een brief over de afwijzing of verhoging èn een brief met de (medische) uitleg over de afwijzing of verhoging.
  • In de brief met de (medische) uitleg staat nog meer uitleg dan eerst.

Ontvangst van uw polis

  • Vraagt u een verzekering aan? Via een link naar de veelgestelde vragen ziet u meteen hoe lang het in uw persoonlijke situatie duurt voordat u uw verzekeringspolis krijgt.

Verzorging bij opbaring

  • Bij een aantal uitvaartcentra vragen we tegenwoordig standaard om een foto van de overledene. Haar, make-up en kleding doen we aan de hand van die foto. Zo geven we nabestaanden een zo mooi mogelijke herinnering aan de overledene. Binnenkort gaan we bij alle opbaringen zo werken.

Klachten & meldingen

  • Reageren kan nu ook via mijnervaring@dela.org en niet alleen meer via een formulier. Via e-mail kunt u ook bijlagen meesturen.
  • Klachtenafhandeling doen we vaker telefonisch of persoonlijk en niet meer altijd via een brief of e-mail.

Chat met onze medewerkers