• Overlijden melden 0800 955 66 55 -gratis- 24 uur per dag

Verbeteringen dankzij uw reacties

Wij ontvangen vaak reacties van u, onze leden. Hartelijk dank hiervoor. Aan de hand van de dingen die u aan ons doorgeeft, verbeteren wij continu onze dienstverlening. Hieronder leest u wat wij de afgelopen tijd verbeterd hebben.

Elektronische gezondheidsverklaring

  • De vragen zijn simpeler gemaakt.
  • U krijgt alleen die vragen te zien die slaan op uw persoonlijke situatie.
  • In het onderwerp van de e-mail met de link naar de gezondheidsvragen, staat voortaan meteen dat het gaat om een verzekering van DELA.
  • Vraagt u een UitvaartPlan aan? Dan hoeft u geen aparte gezondheidsverklaring in te vullen. U beantwoordt alleen twee vragen op onze website.

Medische acceptatie

  • Bij afwijzing of verhoogde premie ontvangt u twee brieven hierover. Wij proberen deze twee brieven altijd op dezelfde dag te versturen.
    U ontvangt twee brieven omdat dit moet volgens de wet. U krijgt een brief over de afwijzing of verhoging èn een brief met de (medische) uitleg over de afwijzing of verhoging.
  • In de brief met de (medische) uitleg staat nog meer uitleg dan eerst.

Ontvangst van uw polis

  • Vraagt u een verzekering aan? Via een link naar de veelgestelde vragen ziet u meteen hoe lang het in uw persoonlijke situatie duurt voordat u uw verzekeringspolis krijgt.

Verzorging bij opbaring

  • Bij een aantal uitvaartcentra vragen we tegenwoordig standaard om een foto van de overledene. Haar, make-up en kleding doen we aan de hand van die foto. Zo geven we nabestaanden een zo mooi mogelijke herinnering aan de overledene. Binnenkort gaan we bij alle opbaringen zo werken.

Klachten & meldingen

  • Reageren kan nu ook via e-mail en niet alleen meer via een formulier. Via e-mail kunt u ook bijlagen meesturen.
  • Klachtenafhandeling doen we vaker telefonisch of persoonlijk en niet meer altijd via een brief of e-mail.

Chat met onze medewerkers