In dit tweeluik vertellen medewerkers accounting Burcu Aktas-Uludag en Femke van Gerven over hun mooie vak.
Mohamed el Idrissi en Gamze Uludag leggen uit wat de Ramadan voor ze betekent en waarom steun op het werk zo belangrijk is.
Huub (54) – Lead Data Engineer bij DELA - startte in de jaren 90 zijn IT-carrière bij ING. In 1998 startte hij bij DELA op de IT-afdeling en zit daar nog steeds prima op zijn plek.
Tijdens de 'DELA-helemaal-voor-een-ander-dag' zetten onze collega’s zich een hele dag in voor een ander. Drie collega’s vertellen wat de dag voor hen betekent. Ze geven er allemaal een eigen invulling aan, maar zijn het erover eens dat de dag ontzettend waardevol is.
In dit tweeluik vertellen medewerkers ‘Overbrenging en Verzorging’ Lars Swiers en Judith Schreuder over hun mooie vak.
De Rotterdamse Mariska Kavelaar is uitvaartverzorger bij DELA. Met haar oog voor detail en liefde voor het vak maakt zij samen met de nabestaanden van iedere uitvaart een onvergetelijke
Ilana de Klerk groeide van medewerker Claims door naar procesbeheerder van alle voormalig Yarden-polissen. ‘Ik ben blij dat ik deze kans binnen DELA kreeg en heb gepakt. Geef aan wat je vindt en wilt, dan is vaak van alles mogelijk.’
Lonneke Wennekes was vijf jaar scrummaster en startte onlangs als fulltime teamcoach voor alle IT-teams binnen onze coöperatie. Ze coacht teams bij hun ontwikkeling en verbetert samen werkwijzen en processen. ‘Samen met de teams wil ik patronen doorbreken die niet meer passen.'
'Ik vind het heel fijn dat DELA in elke situatie heeft meegedacht. Altijd is gekeken naar wat wél in plaats van wat niet kon.'
In dit tweeluik vertellen backoffice-medewerkers Jackie hendrikx en Cindy Somers over hun mooie vak
Goed werkgeverschap vraagt meer keuzevrijheid voor medewerkers in arbeidsvoorwaarden
'Ik geloof ik zelfsturende teams. Die vrijheid kreeg ik zelf ook binnen DELA en hoop ik ook mee te geven aan de mensen in mijn teams.'
‘Ik merk regelmatig dat zee worden verrast door de openheid die bij ons heerst. Ze zijn verbaasd dat ze ‘zomaar bij ons binnen mogen’ en dat ze alles mogen vragen.
Paul Beaumont is locatiemanager en lid van onze OR: ‘Blijf altijd nieuwsgierig en leg je oor te luisteren.
‘We merken dat we mensen zo aan het denken zetten en hopen dat ze daardoor makkelijker met hun vrienden en familie praten over het afscheid.’
In dit tweeluik vertellen category manager Monique van den Hombergh en projectmanager Rens de Leeuw over hun mooie vak.
'We moeten kinderen bagage geven waarmee ze de wereld aankunnen. Ze leren omgaan met de dood hoort bij die bagage'.
Ruim twintig jaar werkt Peter Coorens als uitvaartverzorger in Zuid-Limburg. 'Uitvaarten worden heel anders ingevuld dan twintig of dertig jaar geleden'.
'Ik ben blij met de openheid waarover ik kon praten over mijn ambitie om door te groeien. Ook dat ik zo snel echt die kans kreeg, maakte indruk'.
'Nabestaanden stap voor stap meenemen en begeleiden bij het afscheid nemen van hun overleden dierbare, dat vind ik het mooiste te doen'.
Chaynique Mulder: ‘Mensen verwachten niet dat ik in een crematorium werk’
'Ik vind het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt bij ons. Als je verdriet hebt is het fijn dat je met een glimlach ontvangen wordt in een ontspannen sfeer'.
‘Zoek in de Week tegen de Eenzaamheid nog meer verbinding met andere generaties’
In dit tweeluik vertellen uitvaartverzorgers Henriëtte Nieskens (60) en Mariska Kavelaar (38) over hun mooie vak.
‘Ik zie een enorme toename in mensen die een voorbespreking willen en het goed willen regelen. Niet alleen uitvaartwensen, ook het testament en nalatenschap.’
Wilma (48) en Floor Dekkers (19) zijn meer dan alleen moeder en dochter. Ze zijn ook collega’s en dat brengt een extra laag in hun relatie.
Het mooiste aan mijn werk? Om in korte tijd met een hecht team heel gericht naar een concreet doel toe te werken'.
“Als ik mensen vertel dat ik uitvaartverzorger ben, vinden ze dat allereerst heel bijzonder. Mensen willen graag weten wat mijn werk inhoudt en stellen veel vragen of vertellen hun eigen ervaring. Ze zijn oprecht gefascineerd”.
‘Ik ben een echt DELA-mens en vind de vrijheid fijn om de balans tussen werk en privé goed te houden als alleenstaande moeder.’
'Ik heb m’n eigen onderzoek vormgegeven en opgezet en kan pionieren, aangezien het onderwerp vrij nieuw is in de financiële wereld. Op basis van interviews en onderzoeksresultaten geef ik advies rondom duurzaam rapporteren in de toekomst.’
‘Ik wilde een realistisch beeld van wat er allemaal bij het werk komt kijken.
Onlangs verwelkomde DELA Bianca als scrummaster: ‘In een wereld waarin de markt én klantwens snel verandert, moet je snel kunnen schakelen. Agile werken maakt dat mogelijk.’
‘Ik leer nu veel over de innovaties rondom uitvaartdienstverlening en ontwikkel een visie en advies rondom resomeren, een alternatieve manier van lijkbezorging.’
Afgelopen donderdag is coöperatie DELA in de jaarlijkse presentatie van Effectory uitgeroepen tot Beste Werkgever van Nederland in de categorie meer dan duizend medewerkers.
Ze is pas 33 jaar, maar geeft sinds oktober 2022 leiding aan het gedreven team van crematorium De Linge in Tiel. ‘We zijn ons zeer bewust van de betekenis die wij hebben’
Vanaf het moment dat ze voor DELA startte, hield Sharina zich bezig met klantvragen en feedback via social media, zoals Twitter en Facebook. ‘Een open en eerlijke dialoog op sociale media vind ik belangrijk'.
In 2022 gooide Ilse het roer om en startte ze als manager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) binnen coöperatie DELA: ‘Ik koos bewust voor de maatschappelijke rol die DELA speelt in de samenleving.’
‘Het is elke dag weer puzzelen om alle teams binnen 2,5 uur bij de families te laten zijn. Maar dat vind ik het mooiste wat er is!’
Altijd mensgericht en met een passie voor leidinggeven en gastgerichtheid voor families.
Al op hele jonge leeftijd wordt Julia’s interesse voor de uitvaartwereld gewekt. ‘Dat heb ik niet van een vreemde, mijn moeder heeft het altijd al bijzonder mooi werk gevonden.’
‘Ik heb zelf helemaal geen IT-achtergrond’, biecht Ellen meteen op. ‘Ik heb bouwkunde gestudeerd. Tijdens mijn studie heb ik leren programmeren en ik wilde daar graag iets mee doen. Kennelijk zag DELA het in mij zitten en zo heb ik de kans gekregen mij hier te ontwikkelen
Mensen willen het juist nu geregeld hebben, want we weten uiteraard niet hoe het leven loopt. De dankbaarheid is groot als we mensen geholpen hebben.
‘Ik had nooit een beeld bij de rol van inkoper binnen de uitvaartwereld. Mijn werk raakt iedereen, van uitvaartverzorging tot het klantencontactcentrum. Hoe mooi is dat?’
De komende twee jaar realiseert Camille drie opdrachten binnen coöperatie DELA. We volgen haar de komende jaren in haar proces. In september trapte ze af bij DELA Duitsland: ‘Heel leuk om zo de Duitse cultuur te leren kennen!’
Linda groeit door naar locatiemanager van onze gloednieuwe locatie in Bemmel. ‘Ik kan niet wachten en ben dankbaar voor deze nieuwe uitdaging, waar gastvrijheid een grote rol gaat spelen.’
‘Dit is mijn eerste kantoorbaan, maar al tijdens mijn sollicitatiegesprek werd ik aangenomen omdat ik volledig mezelf was. Op zo’n plek wil ik werken. Waar het divers is en menselijk.’
“We zijn veel meer dan een borrelclub en proberen een mooie balans te vinden in het type activiteiten dat we organiseren.”
‘Nooit gedacht dat ik ooit in de uitvaartwereld zou gaan werken, maar ik voel me als een vis in het water.’
Sinds deze zomer hoort Yarden bij DELA. Een overname waarmee wij de leden van Yarden de zekerheid en continuïteit van onze coöperatie kunnen bieden. Maar ook een overname die niet over een nacht ijs gaat. Het echte werk begint tenslotte pas nadat de handtekeningen zijn gezet.
“De teams waarin we werken, bestaan altijd uit zeven tot twaalf mensen, volgens het Scrum-principe. En daarin zijn verschillende disciplines vertegenwoordigd, niet alleen vanuit IT maar ook van de business.”
Collega Kee Ceelen startte als teammanager Backoffice binnen DELA, groeide door naar de functie van locatiemanager en is nu adviseur Arbo en gezondheid. ‘Sta zelf aan het roer van je carrière’
As fijnmalen, rouwbezoeken verzorgen, assisteren tijdens de dienst: werkte ze een jaar geleden nog in de horeca, nu heeft Frederiek van der Heide haar roeping gevonden in de uitvaartbranche.
Het ontwikkelen van een eigen drukwerktool was een grote wens, en later bleek een flinke klus. Voor onze IT-mensen, maar ook voor onze uitvaartverzorgers.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.