• Klantenservice 040 260 16 36 Ma t/m vrij van 8.00 tot 20.00 uur.
  • Intermediair

eHerkenning vervangt Digitaal Paspoort

Het Digitaal Paspoort is al meer dan twintig jaar de branchestandaard voor inloggen in de verzekeringsbranche. De techniek is inmiddels wat achterhaald en dat heeft onder andere voor de informatieveiligheid grote gevolgen. Daarom verdwijnt het Digitaal Paspoort vanaf 7 januari. eHerkenning vervangt het Digitaal Paspoort.

Wat is eHerkenning?

Met eHerkenning kun je als ondernemer of organisatie veilig inloggen bij onder andere verzekeraars en de overheid. Dankzij eHerkenning weten organisaties en de overheid dat je bent wie je zegt dat je bent. En dat je mag doen wat je wilt doen. Jij hebt bovendien de zekerheid dat de site waar je inlogt veilig en betrouwbaar is. De verzekeringssector gaat als eerste private sector over op eHerkenning als nieuw veilig inlogmiddel.

Wat betekent dit voor jou?

Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk maar in ieder geval vóór 7 januari eHerkenning aanvraagt met minimaal betrouwbaarheidsniveau 3. Vanaf die datum kun je namelijk niet meer inloggen met je Digitaal Paspoort. Je kunt eHerkenning bij zes verschillende leveranciers aanvragen. Je bepaalt zelf voor welke leverancier je kiest.

eHerkenning werkt niet met DELAnet. Als op 7 januari het Digitaal Paspoort vervalt, kun je dus het beste overstappen naar het nieuwe DELAportaal om verzekeringen af te sluiten voor je klanten.  

Single Sign On

We hebben ons DELAportaal opengezet voor Single Sign On met eHerkenning. Als je eenmaal bent ingelogd met eHerkenning bij bijvoorbeeld een andere verzekeraar, hoef je dus niet steeds opnieuw in te loggen om in ons portaal te komen.

Meer weten?

Wil je meer weten over het nieuwe DELAportaal? We vertellen je er graag meer over op onze speciale DELAportaal-pagina's. Heb je vragen? Neem dan contact op met de afdeling Relatiebeheer op telefoonnummer 040 260 14 44. Of stuur een e-mail naar relatiebeheer@dela.org.

We wensen je veel gebruiksgemak van het DELAportaal.