Vind bijzondere herinneringsproducten in onze webshop
- Ervaren medewerkers
- Snelle en nette bezorging
- Kosteloos retourneren
Meer informatie over glasrelieken
As in glas
Je vraagt je misschien af hoe een glasreliek er precies uit ziet. Een glasreliek is niet hol zoals een urn, maar gemaakt van massief glas en voelt dus best zwaar aan. In het glas zitten luchtbelletjes waarin de glasblazer de as van je dierbare heel kunstig verwerkt.
Vormen en kleuren
Onze glasrelieken zijn verkrijgbaar in verschillende vormen en kleuren. Kies bijvoorbeeld voor een glasreliek in de vorm van een vlam of bol. Je vindt in ons assortiment ook glasrelieken met een uitsparing. In die uitsparing kan je een aandenken aan je dierbare of een waxinelichtje plaatsen. Je kunt zelf de kleur van het glasreliek kiezen.
Glasblazen
Glasrelieken worden gemaakt door een glasblazer. Glasblazen is een eeuwenoud ambacht waarbij geduld en toewijding erg belangrijk zijn. De glasblazer bewaart vloeibaar glas in een oven die warmer is dan 1.100 graden. Met een stalen blaaspijp haalt hij het glas uit de oven. Door lucht in het glas te blazen ontstaat er een vorm. Hij bewerkt het glas daarna met een vorm of met zijn hand. De glasblazer kan kleur aanbrengen door het glas laagje voor laagje op te bouwen.
Asverwerking
Als je een glasreliek bestelt, krijg je van ons een speciaal zakje voor de as en een instructie toegestuurd. Wil je dit liever niet zelf doen of heb je de as nog niet in je bezit? Dan kunnen de medewerkers van een van onze locaties je hiermee helpen. De as van je dierbare kan je vervolgens verzenden naar de leverancier waar je het adres van ontvangt. De glasblazer verwerkt dan de as in de luchtbelletjes van het glasreliek.
Hulp nodig?
Voor advies op maat helpen onze ervaren medewerkers je graag met het kiezen van de juiste uitvoering. Stuur een e-mail naar webshop@dela.org of bel 088 335 21 15 (bereikbaar op werkdagen van 8.45 tot 17.00 uur).
Meer info over:
Veelgestelde vragen over onze producten
Dat verschilt. Niet-gepersonaliseerde producten die we op voorraad hebben, bezorgen we binnen 2-3werkdagen. De levertijd van producten waarin as of een vingerafdruk is verwerkt, bedraagt 4 tot 6 weken. Mocht de levertijd toch afwijken dan nemen we altijd contact met u op.
Ja, dit is soms mogelijk. Neem hiervoor contact op met met onze webshop. Stuur een e-mail naar webshop@dela.org of bel 088 335 21 15 (bereikbaar op werkdagen van 8.45 tot 17.00 uur).
U kunt zelf een bezorgadres aangeven. Dat kan uw eigen adres zijn, maar u mag uw bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Daarnaast kunt u een product ook laten bezorgen bij een van onze grotere locaties. In dat geval neemt de locatie contact op als het product is ontvangen.
Voor advies kunt u contact opnemen met onze webshop. Stuur een e-mail naar webshop@dela.org of bel 088 335 21 15 (bereikbaar op werkdagen van 8.45 tot 17.00 uur).
U kunt ook naar een uitvaartcentrum gaan, en samen met een medewerker een artikel uitzoeken en bestellen.
Ja, wij doen dit graag voor u. Hiervoor kunt u een afspraak maken met het crematorium. Wilt u dit liever zelf doen? Dan mag dat natuurlijk ook.
Heb je vragen aan onze servicedesk?
- Bel ons 088 335 21 15
ma t/m vr van 9.00 tot 17.00 uur - Stuur ons een bericht op Facebook
ma t/m vr van 8.00 tot 20.00 uur
za en zo van 9.00 tot 17.30 uur - Stuur ons een bericht via Twitter
ma t/m vr van 8.00 tot 20.00 uur
za en zo van 9.00 tot 17.30 uur