• Klantenservice 040 260 16 36 Ma t/m vrij van 8.00 tot 20.00 uur.
  • naar dela.nl

‘Mag ik je altijd bellen?’

5 vragen aan de potentiële uitvaartverzorger

De aula van het crematorium zit vol. Na een prachtige, persoonlijke dienst, staat de uitvaartverzorger op en leest een gedicht voor. Het gaat over een vlinder die vliegt naar de hemel, naar een betere wereld. ‘Die vlinder staat symbool voor Annie,’ besluit hij. Maar Annie geloofde helemaal niet in de hemel: Haar hemel was waar haar dierbaren waren. Een vervelend einde van een mooie dienst. 

Een uitvaartverzorger begeleidt jou en jouw geliefden tijdens één van de moeilijkste momenten van jullie leven. Dat het ‘klikt’, is dan ook erg belangrijk. De volgende vijf vragen helpen je bij het vinden van een uitvaartverzorger die bij je past:

1. Je hebt mijn overleden dierbare niet gekend. Hoe kun je dan toch een persoonlijk afscheid verzorgen?
2. Stel, we verschillen van mening over de invulling van de uitvaart. Hoe ga je daarmee om?
3. Ik denk niet dat ik voor, tijdens en na de uitvaart helder kan denken. Wat neem je allemaal van me over, en, hoe ga je om met mijn verdriet?
4. Wat doe je als iets niet verloopt volgens plan?
5. Stel, ik wil wijzigingen doorvoeren in bijvoorbeeld de rouwkaart, de muzieklijst of de invulling van de dienst. Mag ik je dan altijd bellen? Ook buiten kantooruren?

Waar een goede uitvaartverzorger aan voldoet, lees je hier.

Uitvaart regelen

Waar wordt mijn overleden dierbare opgebaard? Speel ik piano tijdens de dienst of neem ik afscheid in stilte?’ Wanneer je met een overlijden wordt geconfronteerd, is het regelen van de uitvaart vaak het laatste waar je hoofd naar staat. Met onze drie voorbeeld uitvaartpakketten krijg je een indicatie van hoe een uitvaart eruit kan zien en de bijbehorende kosten. Helder en transparant. Óók als je niet verzekerd bent bij DELA.