• Overlijden melden - 088 335 35 35 (24 uur per dag) 

Omdat elk leven oneindig aandacht verdient

Bij DELA geloven we dat elk leven oneindig aandacht verdient. Onze mensen maken elke dag de meest bijzondere en ontroerende situaties mee. Samen vullen ze een schatkist aan verhalen die benadrukken hoe bijzonder hun beroep is. Verdiep je hier in echte verhalen van onze mensen en ervaar wat oneindig aandacht betekent voor nabestaanden.

'Als woorddienstbegeleider maakt mijn oprechte interesse het verschil'

Miranda vervult meerdere rollen bij DELA. Ze doet de laatste verzorging, is uitvaartverzorger en spreekt op uitvaarten als woorddienstbegeleider.

Lennie durfde uiteindelijk te helpen bij het verzorgen van haar overleden opa

Judith was voor Lennie het eerste contact met DELA en haar begeleiding zorgde voor een zachte landing. Stapje voor stapje nam Judith Lennie mee in het proces.

Vanuit verbinding kan ik het beste afscheid regelen

Kunnen inspelen op spontane momenten en tot in de kleinste details een waardig afscheid regelen. Dat zijn voor Gert twee belangrijke onderdelen van zijn werk als uitvaartverzorger.

Inspiratie uitvaart

Ben je benieuwd wat er allemaal mogelijk is als je een afscheid regelt? Op onze inspiratiepagina lees je meer over muziek, uitvaartvervoer, duurzaamheid en de laatste verzorging.

Na een ongeluk tóch afscheid kunnen nemen

Miranda maakt het haar missie om het onmogelijke, mogelijk te maken. ‘Als iemand de deur uitstapt en niet meer terugkomt, dan zien we vaak ongeloof. Dat is heel onwerkelijk. Daarom zorgen we er altijd voor dat mensen afscheid kunnen nemen, al is het maar voor een stukje.’

Ik maak met nabestaanden een beginnetje voor de jaren die nog gaan komen

In onze commercial staat uitvaartverzorger Joy, Frans van 90 bij. Mensen die na lange tijd hun levenspartner verliezen, staan er opeens alleen voor. Joy is op zulke momenten al bezig met het leven na de ceremonie. ‘Ik probeer haakjes te maken voor ná de uitvaart.'

Ervaringen van nabestaanden

Vier en een halve ster van de 5

98% van de nabestaanden is zeer tevreden over onze dienstverlening.

Waarom kiezen voor uitvaartverzorging van DELA?

Onze ervaren uitvaartverzorgers uit je eigen stad of regio helpen om de uitvaart samen met jou vorm te geven. Vanaf het moment dat je ons belt, staan ze voor je klaar. Zij komen bij je thuis en verzorgen alle contacten, bereiden alles voor en regelen wat geregeld moet worden.

Mee naar de ovenruimte

Steeds meer nabestaanden kiezen ervoor om hun overleden dierbare te begeleiden tot aan de crematieoven. Allround medewerker Richard staat op dit bijzondere moment voor ze klaar. Hij zorgt daarbij voor een persoonlijke sfeer en geeft ruimte aan alle emoties.

Werken in ons uitvaartbedrijf?

Dit vraagt om organisatietalent, inlevingsvermogen, creativiteit en een klantgerichte houding. Je moet voor rust kunnen zorgen in chaotische en emotionele tijden en aandacht hebben voor de kleinste details. Denk je na het zien van onze collega's dat het vak bij jou past? Bekijk dan onze vacatures.

Herinneren & doorleven

Een dierbare moeten missen, is heel verdrietig. Hoe je doorgaat na een verlies is voor iedereen anders. Ervaringen van anderen, kunnen troostend zijn om te lezen. Hoe ging voor hen na de stilte de zon weer schijnen? Bekijk hier hoe anderen omgaan met verlies, wat ze regelden en hoe ze de draad van het leven weer oppakten.

Het waarom achter de campagne

Bij DELA geloven we dat elk leven oneindig aandacht verdient. Onze mensen maken elke dag de meest bijzondere en ontroerende situaties mee. Samen vullen ze een schatkist aan verhalen die benadrukken hoe bijzonder hun beroep is. In onze campagne laten we deze verhalen zien. Waarom we dat doen, leggen we hier uit.

Heb je een vraag aan DELA?

Heb je vragen over de commercial of over afscheid nemen?

‘Mensen zwaaien hun dierbare echt uit’

'Wij zijn de eerste mensen van DELA die nabestaanden ontmoeten. Na de kennismaking bespreken we de opties voor de thuisopbaring of overbrenging.'

'Als iemand jong overlijdt, ligt de emotie hoger.'

Als iemand jong overlijdt is er vaak boosheid omdat het zo oneerlijk voelt. Het is dan haast nóg belangrijker dat nabestaanden iets kunnen bijdragen aan het afscheid. Zoals het dragen van de kist.

‘Het zijn de kleine momenten die een afscheid groots maken’

Peer zette ooit spontaan een kleinzoon op de kist van opa bij het binnenlopen in de aula. ‘Het kindje had lol, de ouders hadden ruimte voor zichzelf en de gasten moesten lachen. Om dit soort momenten gaat het.’

Altijd klaarstaan voor de gasten

Allround medewerker Mascha ziet vaak ontlading bij de gasten na de ceremonie. ‘Voor mij is het belangrijk om in te schatten wat ze dan nodig hebben. Wie wil er even een luchtig praatje maken? Wie heeft er behoefte aan een luisterend oor? Iedere situatie en iedere familie is anders.’

Tijdens het regelgesprek zijn mensen blij met de rust die ik meebreng

Uitvaartverzorger Tom betrekt iedereen bij het regelgesprek, met oog voor welke nabestaanden de grootste rol in iemands leven hebben gespeeld. In onze commercial gaat hij even naast een weduwe zitten, die zich afzijdig houdt van het regelgesprek.

Tijdschrift Later: over alles wat er kan als het einde in zicht is

In dit tijdschrift hebben we het over later, in de breedste zin van het woord. Feiten en verhalen over de dood, trends en inspiratie, het komt allemaal aan bod. Vraag het magazine hier kosteloos aan.

Kijkje achter de schermen bij DELA

In de video's van Kijkje achter de schermen bij DELA vertellen nabestaanden en medewerkers over de periode voor, tijdens en na de uitvaart. Nabestaanden vertellen hoe zij de begeleiding van DELA persoonlijk hebben ervaren. DELA-medewerkers, zoals uitvaartverzorgers, laten zien hoe zij nabestaanden ondersteunen bij het regelen van een uitvaart.

Elke laatste verzorging persoonlijk maken

Bianca is een en al aandacht als de familie ervoor kiest om bij de laatste verzorging aanwezig te zijn. ‘Met details zorg ik dat de overledene een stukje van zichzelf terugkrijgt.’

Uitvaartwensen vastleggen

Coöperatieconsulent Saskia praat elke dag over de dood en afscheid nemen. ‘En elke keer weer zie ik dat wat mensen níet willen veel belangrijker is bij hun uitvaart dan wat ze wél willen.’ Haar advies is dan ook: leg beide vast. Maar hoe doe je dat eigenlijk?